Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

107 - NEBİ -sallallahu aleyhi ve sellem-’E SALÂT GETİRMENİN FAZÎLETİ [HISNUL MÜSLİM]

HISNUL MÜSLİM ~ NEBİ -sallallahu aleyhi ve sellem-’E SALÂT GETİRMENİN FAZÎLETİ

219- Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki:
 (( مَنْ صَلَّى عَلَيَّ صَلاَةً، صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ بِهَا عَشْرًا.))
"Kim bana bir salât getirirse, Allah da ona bununla on salât getirir."
[Müslim, (1/288).]
220- Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki:
 (( لاَ تَجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ قُبُورًا، وَلا تَجْعَلُوا قَبْرِي عِيدًا وَصَلُّوا عَلَيَّ فَإِنَّ صَلاَتَكُمْ تَبْلُغُنِي حَيْثُ كُنْتُمْ.))
"Evlerinizi kabirlere çevirmeyin. Kabrimi de bayram yerine çevirmeyin. Bana salât getirin. Zirâ getirdiğiniz salâtınız, nerede olursanız olun, bana ulaşır."
[Ebu Dâvud, (2/218); Ahmed, (2/367); Elbâni, "sahihtir" der; Bkz. Sahih-i Ebî Dâvud (2/383).]
221- Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki:
 (( اَلْبَخِيلُ الَّذِي مَنْ ذُكِرْتُ عِنْدَهُ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَيَّ.))
"Cimri, o kimsedir ki yanında benim adım anıldığında bana salât getirmeyendir."
[Tirmizi, (5/551) ve diğerleri. Bkz. Sahihu'l Câmi (3/25); Sahih-i Tirmizi (3/177).]
222- Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki:
 (( إِنَّ لِلَّهِ مَلَائِكَةً سَيَّاحِينَ فِي الْأَرْضِ، يُبَلِّغُونِي مِنْ أُمَّتِي السَّلاَمَ.))
"Şüphesiz Allah’ın yeryüzünde gezici melekleri vardır.Onlar ümmetim-den bana selâm ulaştırırlar."
[Nesâi, Hâkim, (2/421); Elbâni, "sahihtir" der; Bkz. Sahih-i Nesâi, (1/274).]
223- Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki:
 ((مَا مِنْ أَحَدٍ يُسَلِّمُ عَلَيَّ إِلاَّ رَدَّ اللهُ عَلَيَّ رُوحِي حَتَّى أَرُدَّ عَلَيْهِ السَّلاَمَ.))
"Kim bana selâm verirse, selâmını almam için Allah ruhumu bana geri gönderir."
[Ebu Dâvud, (h.2041); Elbâni, hasen demiştir; Bkz.  Sahih-i Ebî Dâvud (1/383).]



H A D İ S
K Ü T Ü P H A N E S İ


Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

[blogger]

SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget