Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

Latest Post

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 72. Deve Eti Yemekten Dolayı Abdest Gerekir mi?

184....Berâ b. Âzib (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e " Deve etlerin(i yemek)den dolayı abdestin bozulup bozulmadığı" soruldu. Resûlüllah;" Deve eti yemeden dolayı abdest alınız" buyurdu.

 Müslim, hayz 97; Tirmizî, salât 142; İbn Mâce, Mesâcid 12; Dârimî, salât 112; Ahmed b. Hanbel 11,451, 491, 509; IV, 67, 85, 86, 150, 288, 303, 352, V, 54, 55, 57, 93, 98, 100, 106, 108, 113.

" Koyun etinden dolayı bozulup bozulmadığı" soruldu. " Bundan dolayı abdest almayınız" buyurdu. " Deve yataklarında namaz kılınıp kilınmayacağı" soruldu. " Oralarda namaz kılmayınız, çünkü develer şeytan tabiatlı hayvanlardandır." dedi. " Koyun ağıllarında namazın hükmü" soruldu. " Oralarda namaz kılınız çünkü onlar berekettir." buyurdu.

٧٢ - باب الْوُضُوءِ مِنْ لُحُومِ الإِبِلِ

١٨٤ - حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، حَدَّثَنَا الأَعْمَشُ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الرَّازِيِّ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى، عَنِ الْبَرَاءِ بْنِ عَازِبٍ، قَالَ سُئِلَ رَسُولُ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم عَنِ الْوُضُوءِ مِنْ لُحُومِ الإِبِلِ فَقَالَ ‏(‏ تَوَضَّئُوا مِنْهَا ‏) . وَسُئِلَ عَنْ لُحُومِ الْغَنَمِ فَقَالَ ‏(‏ لاَ تَتَوَضَّئُوا مِنْهَا ‏) . وَسُئِلَ عَنِ الصَّلاَةِ فِي مَبَارِكِ الإِبِلِ فَقَالَ ‏(‏ لاَ تُصَلُّوا فِي مَبَارِكِ الإِبِلِ فَإِنَّهَا مِنَ الشَّيَاطِينِ ‏) . وَسُئِلَ عَنِ الصَّلاَةِ فِي مَرَابِضِ الْغَنَمِ فَقَالَ ‏(‏ صَلُّوا فِيهَا فَإِنَّهَا بَرَكَةٌ ‏) .



H A D İ S
K Ü T Ü P / H A N E S İ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 71. Tenasül Organına Dokunmanın Abdesti Bozmayacağı

182....Kays b. Talk babası, Talk'ın şöyle dediğini haber verdi:" Biz (bir heyet olarak) Resûlüllah'ın huzuruna girmiştik ki, Bedevî olduğu sanılan bir adam geldi ve:

" Yâ Resûlüllah abdest aldıktan sonra edep yerine dokunan kimse hakkında ne dersin (abdesti bozulur mu)?"‘ dedi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) " O, ondan bir çiğnem (veya -buradaki şek râvîlerden birinden gelmektedir- bir parça) et değil midir? (abdesti bozulmaz)" buyurdu.

Tirmizî tahâre 62; Nesaî, tahâre 118.

Ebû Dâvûd buyurdu ki: Bunu, Hişâm İbn Hassan, Süfyân es-Sevrî, Şu'be, İbn Uyeyne ve Cerir er-Râzî, Muhammed b. Câbir vasıtasıyla Kays b. Talk'tan rivâyet etti.

183....Müsedded, Muhammed b. Câbir'den aynı senet ve manâ ile fakat "namazda (zekerine dokunursa)" ilâvesi ile hadisi rivâyet etmiştir.

٧١ - باب الرُّخْصَةِ فِي ذَلِكَ

١٨٢ - حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، حَدَّثَنَا مُلاَزِمُ بْنُ عَمْرٍو الْحَنَفِيُّ، حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ بَدْرٍ، عَنْ قَيْسِ بْنِ طَلْقٍ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ قَدِمْنَا عَلَى نَبِيِّ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم فَجَاءَ رَجُلٌ كَأَنَّهُ بَدَوِيٌّ فَقَالَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ مَا تَرَى فِي مَسِّ الرَّجُلِ ذَكَرَهُ بَعْدَ مَا يَتَوَضَّأُ فَقَالَ ‏(‏ هَلْ هُوَ إِلاَّ مُضْغَةٌ مِنْهُ ‏) . أَوْ قَالَ - ‏(‏ بَضْعَةٌ مِنْهُ ‏) . قَالَ أَبُو دَاوُدَ رَوَاهُ هِشَامُ بْنُ حَسَّانَ وَسُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ وَشُعْبَةُ وَابْنُ عُيَيْنَةَ وَجَرِيرٌ الرَّازِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جَابِرٍ عَنْ قَيْسِ بْنِ طَلْقٍ .

١٨٣ - حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَابِرٍ، عَنْ قَيْسِ بْنِ طَلْقٍ، بِإِسْنَادِهِ وَمَعْنَاهُ وَقَالَ فِي الصَّلاَةِ .



H A D İ S
K Ü T Ü P / H A N E S İ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 70. Erkeğin Tenasül Uzvuna Dokunmasından Dolayı Abdest (Gerekir mi?)

181....Abdullah b. Ebî Bekir, Urve'nin şöyle dediğini rivâyet etmiştir:

" Mervan, b. el-Hakem'in huzurunda abdesti bozan şeyleri müzâkere etmekte idik. Mervân; Tenasül uzvuna dokunmaktan da (bozulur)" dedi.

Urve; Ben bunu bilmiyorum, dedi. Mervân;

Büsra bint Safvân bana, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'ın " Zekerine (Tenâsul organına) dokunan kimse abdest alsın, buyurduğunu haber verdi." dedi.

İbn Mace, tahâre 63, 64; Tirmizî, tahâre 61, 62; Nesâî, tahâre 117, gusül, 30; Dârimî, vudû 50; Muvattâ, tahâre 58; 60, 62; Ahmed b. Hanbel II, 223, 333, IV, 22, 23.

٧٠ - باب الْوُضُوءِ مِنْ مَسِّ الذَّكَرِ

١٨١ - حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْلَمَةَ، عَنْ مَالِكٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي بَكْرٍ، أَنَّهُ سَمِعَ عُرْوَةَ، يَقُولُ دَخَلْتُ عَلَى مَرْوَانَ بْنِ الْحَكَمِ فَذَكَرْنَا مَا يَكُونُ مِنْهُ الْوُضُوءُ . فَقَالَ مَرْوَانُ وَمِنْ مَسِّ الذَّكَرِ . فَقَالَ عُرْوَةُ مَا عَلِمْتُ ذَلِكَ . فَقَالَ مَرْوَانُ أَخْبَرَتْنِي بُسْرَةُ بِنْتُ صَفْوَانَ أَنَّهَا سَمِعَتْ رَسُولَ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم يَقُولُ ‏(‏ مَنْ مَسَّ ذَكَرَهُ فَلْيَتَوَضَّأْ ‏) .



H A D İ S
K Ü T Ü P / H A N E S İ

SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget