بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla
257. İmam Bayram Günü Namaza Çıkmamışsa Ertesi Günü Çıkar
Bir nüshada bu başlık, " İmam bayram günü namaza çıkmamışsa, ertesi gün çıkar mı?" şeklinde soru biçiminde vârıd olmuştur.
1159- Ebû Umeyr b. Enes, ashabtan olan amcalarından rivâyet ettiğine göre; bir grub Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’a bir gün evvel hilâli gördüklerine şahitlik etmeye geldiler. Bunun üzerine Hazret-i Peygamber onlara oruçlarını açmalarını sabah olunca da Mûsâllaya gelmelerini emretti.
Nesâî, ıydeyn 2; İbn Mâce, siyam 6; Ahmed, V, 57, 58.
1160- Bekr b. Mübeşşir el-Ensârî'den şöyle dediği rivâyet edilmiştir:
Ramazan ve kurban bayramı günleri Resûlüllah'ın ashabı ile birlikte Bethan vadisi yoluyla Mûsâllaya gider. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte namaz kılar yine Bethân vadisinden evlerimize dönerdik.
Beyhaki, es-Sünenü'l-kübrâ, III, 309; Hakim, el-Müstedrek, I, 296.
٢٥٧ - باب إِذَا لَمْ يَخْرُجِ الإِمَامُ لِلْعِيدِ مِنْ يَوْمِهِ يَخْرُجُ مِنَ الْغَدِ
١١٥٩ - حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ عُمَرَ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ أَبِي وَحْشِيَّةَ، عَنْ أَبِي عُمَيْرِ بْنِ أَنَسٍ، عَنْ عُمُومَةٍ، لَهُ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صلّى اللّه عليه وسلّم أَنَّ رَكْبًا جَاءُوا إِلَى النَّبِيِّ صلّى اللّه عليه وسلّم يَشْهَدُونَ أَنَّهُمْ رَأَوُا الْهِلاَلَ بِالأَمْسِ فَأَمَرَهُمْ أَنْ يُفْطِرُوا وَإِذَا أَصْبَحُوا أَنْ يَغْدُوا إِلَى مُصَلاَّهُمْ .
١١٦٠ - حَدَّثَنَا حَمْزَةُ بْنُ نُصَيْرٍ، حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي مَرْيَمَ، حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سُوَيْدٍ، أَخْبَرَنِي أُنَيْسُ بْنُ أَبِي يَحْيَى، أَخْبَرَنِي إِسْحَاقُ بْنُ سَالِمٍ، مَوْلَى نَوْفَلِ بْنِ عَدِيٍّ أَخْبَرَنِي بَكْرُ بْنُ مُبَشِّرٍ الأَنْصَارِيُّ، قَالَ كُنْتُ أَغْدُو مَعَ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم إِلَى الْمُصَلَّى يَوْمَ الْفِطْرِ وَيَوْمَ الأَضْحَى فَنَسْلُكُ بَطْنَ بَطْحَانَ حَتَّى نَأْتِيَ الْمُصَلَّى فَنُصَلِّيَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم ثُمَّ نَرْجِعُ مِنْ بَطْنِ بَطْحَانَ إِلَى بُيُوتِنَا .