Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

Latest Post

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 8. Yıkanmak, Uyumak Yahut Bunlara Benzer İşler İçin Elbisesini Çıkaran Kimsenin Okuyacağı Duâlar

52Enes'den (radıyallahü anh) rivâyet edildiğine göre demiştir ki, Resûlüllah sallallahü aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

“Müslüman kişinin elbisesini çıkarmak istediği zaman, Cinlerin gözleri arasında ve insanoğullannın avretleri arasında engel olan perde, şöyle demesidir.

Bismillâhillezî lâ ilâhe illâ hû

(Kendisinden başka hiç bir ilâh olmayan Allah'ın ismi ile (elbisemi çıkarmaya) başlarım."[18]

٨- باب ما يقولُ إذا خلعَ ثوبَه لغُسْلٍ أو نومٍ أو نحوهِمَا

٥٢- روينا في كتاب ابن السني، عن أنس رضي اللّه عنه قال‏: ‏قال رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم‏:

"‏سِتْرُ ما بَيْنَ أَعْيُنِ الجِنّ وَعَوْرَاتِ بَنِي آدَمَ أنْ يَقُولَ الرَّجُلُ المُسْلِمُ إذَا أرَاد أنْ يَطْرَحَ ثِيابَهُ‏: بِسْمِ اللّه الذي لا إِلهَ إلاَّ هُوَ‏"‏‏.‏ (٦٧)


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 7. Elbise ve Ayakkabı Giyme ve Çıkarma Şekilleri

Elbise, ayakkabı, don ve benzerleri olan giysileri giymekte sağ kollardan ve sağ paçalardan işe başlamak ve önce solu, sonra sağı çıkarmak müstahabdır. Göze sürme çekmek, misvak (özel dış fırçası) kullanmak, tırnakları kesmek, bıyıkları kısaltmak, koltuk altını yolmak, başı traş etmek, namazdan çıkışta selâm vermek, mescide girmek, helâdan çıkmak, abdest almak, gusletmek, yemek-içmek, musafaha etmek, Hacer-i Esved'e el sürmek, bir insandan bir şey almak ve ona vermek ve bunlara benzer işleri yapmak da sağ (el veya ayak) ile olur. Bu işlerin zıddı da sol ile yapılır.

48Hazret-i Âişe'nin (radıyallahü anha) şöyle dediği rivâyet edilmiştir:

Resûlüllah sallallahü aleyhi ve sellem'in bütün işlerinde -temizlenmesinde ve taranmasında- sağ ile iş yapmak onun hoşuna giderdi:"[14]

49Hazret-i Âişe'den (radıyallahü anha) Sahîh bir isnadla rivâyet edildiğine göre, şöyle demiştir:

Resûlüllah sallallahü aleyhi ve sellem'in sağ eli, temiz işleri ve yemeği içindi. Sol eli de, istincası (tuvalet temizliği) ve bedene eziyet veren (sümkürmek gibi) şeyler içindi."[15]

50- Hazreti Hafsa'dan (radıyallahü anha) rivâyet edilmiştir ki:

Resûlüllah sallallahü aleyhi ve sellem, sağ elini yemesi, içmesi ve giyinmesi için kullanırdı: sol elini de bunlardan başka şeyler için kullanırdı."[16]

51Ebû Hüreyre'den (radıyallahü anh) rivâyet edildiğine göre Resûlüllah sallallahü aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:

"Elbise giydiğiniz zaman, abdest aldığınız zaman sağlarınızla işe başlayınız."[17] Bu konuda çok hadisler vardır; En doğrusunu Allah (celle celalühü) bilir.

٧- باب كيفيّة لباسِ الثوبِ والنعلِ وخَلْعِهما

يُستحبّ أن يبتدىء في لبس الثوب والنعل والسراويل وشبهها باليمين منن كُمّيه (٦١) ‏ورجلي السراويل، ويخلع الأيسر ثم الأيمن، وكذلك الاكتحال، والسواك، وتقليم الأظفار، وقصّ الشارب، ونتف الإِبط، وحلق الرأس، والسلام من الصلاة، ودخول المسجد، والخروج من الخلاء، والوضوء، والغسل، والأكل، والشرب، والمصافحة، واستلام الحجر الأسود، وأخذ الحاجة من إنسان ودفعها إليه، وما أشبه هذا، فكله (٦٢) ‏يفعله باليمين، وضدّه باليسار‏.‏

٤٨- روينا في صحيحي البخاري وأبي الحسين مسلم بن الحجاج بن مسلم القشيري النيسابوري، عن عائشة رضي اللّه عنها قالت‏:

كأن رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم يُعجبه التيمّن في شأنه كله، في طهوره وترجُّلِه وتنعّلِه (٦٣)

٤٩- وروينا في سنن أبي داود وغيره بالإِسناد الصحيح، عن عائشة قالت‏:

كانت يدُ رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم اليمنى لطهوره وطعامه، وكانت اليسرى لخلائه وما كان من أذى‏.‏ (٦٤)

٥٠- وروينا في سنن أبي داود وسنن البيهقي، عن حفصة رضي اللّه عنها‏:

أن رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم كان يجعلُ يمينَه لطعامه وشرابه وثيابه، ويجعلُ يَسَارَه لما سوى ذلك‏.‏ (٦٥)

٥١- وروينا عن أبي هريرة رضي اللّه عنه، عن رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم قال‏:  ‏"‏إذَا لَبِسْتُمْ وَإذَا تَوَضَّأْتُمْ فابْدَؤوا بِمَيَامِنِكُم‏"‏ حديث حسن رواه أبو داود والترمذي، وأبو عبد اللّه محمد بن زيد هو ابن ماجه، وأبو بكر أحمد بن الحسين البيهقي، وفي الباب أحاديث كثيرة، واللّه أعلم‏.‏ (٦٦)


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 6. Arkadaşının Üzerinde Yeni Bir Elbise Gören Kimsenin Okuyacağı Duâlar

46- Ümmü Halid'den (radıyallahü anha) rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir.

"Resûlüllah sallallahü aleyhi ve sellem'e elbiseler getirildi. Bunların içinde ipekten veya yünden yapılmış nakışlı siyah bir giysi vardı. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu:

- Bu giysiyi giydireceğimiz hangi hanımı (uygun) görüyorsunuz? (Cevab vermeyip orada bulunan) insanlar sustular. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem):

- Beni Halid'in annesine (Ümmü Halid'e) götürün, Sonra Peygamber sallallahü aleyhi ve sellem bana getirildi ve o giysiyi eli ile bana giydirdi ve iki defa: EBLÎ VE AHLİKÎ (Eskit ve yıprat) buyurdu. "[12]

47İbn Ömer'den (radıyallahü anhüma) rivâyet edildiğine göre, Peygamber sallallahü aleyhi ve sellem Hazreti Ömer'in (radıyallahü anh) üzerinde bir elbise gördü ve şöyle buyurdu:

- Bu elbise yeni midir, yoksa yıkanmış mıdır? Hazreti Ömer cevab verdi:

- Yıkanmıştır. Bunun üzerine Hazreti Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem.):

(Yeni olarak giy, hamdederek yaşa ve mutlu şehîd olarak öl) dedi."[13]

٦- باب ما يقولُ لصاحبه إذا رأى عليه ثوباً جديداً

٤٦- روينا في صحيح البخاري، عن أُمّ خالد رضي اللّه عنها قالت‏: أُتي رسولُ اللّه صلى اللّه عليه وسلم بثياب فيها خميصةٌ سوداءُ، قال‏:

‏"‏مَنْ تَرَوْنَ نَكْسُوها هَذِهِ الخَمِيصَةَ‏؟‏ فأسكتَ القومُ،

فقال‏: ائتوني بأُمّ خالِدٍ، فأُتي بي النبيَّ صلى اللّه عليه وسلم فألبسنيها بيده، وقال‏: أبْلِي وأخْلِقِي، مرّتين‏"‏‏.‏ (٥٩)

٤٧- وروينا في كتابي ابن ماجه وابن السني، عن ابن عمرَ رضي اللّه عنهما‏: أن النبيّ صلى اللّه عليه وسلم رأى على عمر رضي اللّه عنه ثوباً

فقال‏:

‏"‏أجَدِيدٌ هَذَا أمْ غَسِيلٌ‏؟‏

فقال‏: بل غسيل،

فقال‏: اِلْبَسْ جَدِيداً، وَعِشْ حَمِيداً، وَمُتْ شَهِيداً سَعِيداً‏ "‏ (٦٠) ) ‏ابن ماجه‏ (‏٣٥٥٨‏)‏، وابن السني‏ (‏٢٦٩‏) ‏من طريق النسائي، وهو عند الإمام أحمد في المسند ٢/٨٩ وعند النسائي‏ (‏٣١١‏) ‏في ‏ ‏اليوم والليلة‏ ‏‏.‏ وإسناد حسن غريب؛ كما ذكر ذلك الحافظ ابن حجر في تخريجه‏) )


SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget