Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

86 - OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ [KÜTÜB-İ SİTTE]

OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ || KÜTÜB-İ SİTTE || HADİS KÜTÜPHANESİ

  • Oyun Ve Eğlence Hakkında (2.Sayfada 13 Hadis)
[next]
Oyun Ve Eğlence Hakkında (13 Hadis)
Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Ebu Hureyre Hadis : Resulullah (sav) bir güvercinin peşine düşüp onunla eğlenen bir adam görmüştü. "Bir şeytan bir şeytaneyi takip ediyor!" buyurdular. HadisNo : 5331 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) (dövüştürmek için) hayvanların arasını kızıştırmayı yasakladı. HadisNo : 5332 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kendisinde ruh olan hiçbir canlıyı (atışlarınıza) hedef ittihaz etmeyin." HadisNo : 5333 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Abdullah İbnu Cafer İbni Ebi Talih Hadis : Resulullah (sav), bir keçiyi hedef ittihaz ederek ok atmakta olan bir kalabalığa rastlamıştı. Bu halden hiç hoşlanmadı ve: "Hayvanlara eziyet vermeyin!" buyurdu. HadisNo : 5334 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Şerid İbnu Süveyd Hadis : Kim bir kuşu boş yere sırf eğlence olsun diye öldürürse kıyamet günü, o kuş, sesini yükselterek Allah`a şöyle seslenir: "Ey Rabbim! Falan beni boş yere öldürdü, bir menfaat için öldürmedi." HadisNo : 5335 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Cabir Hadis : Resulullah (sav) hayvanlardan herhangisi olursa olsun, "sabran" öldürülmesini yasakladı. HadisNo : 5336 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Büreyde Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim tavla oyunu oynarsa elini domuz kanına bulamış gibi olur." HadisNo : 5337 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Aişe Hadis : Anlattığına göre: [Mahallesinde oturan bir ailede tavla bulunduğu haberi kendisine ulaşır. Bunun üzerine onlara:] "Eğer tavlayı evinizden çıkarmazsanız ben sizi mahallemden çıkaracağım!" diye haber gönderir. Böylece onların tavla bulundurmalarını hoş karşılamadığını ifade eder. HadisNo : 5338 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Aişe Hadis : Resulullah (sav)`ın yanında bebeklerle oynardım. Arkadaşlarım (da oynamak için) yanıma gelirlerdi. Resulullah (aleyhissalatu vesselam) (eve gelince, utanarak) saklanırlardı. Ama Aleyhissalatu vesselam onları tekrar bana gönderirdi. Beraber oynamaya devam ederdik." HadisNo : 5339 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Ebu Hureyre Hadis : Habeşliler, harbeleriyle, Resulullah (sav)`ın yanında oynarken Ömer İbnul-Hattab (ra) içeri girdi. Hemen yere eğilip çakıl alarak onlara fırlattı. Aleyhissalatu vesselam: "Ey Ömer! Bırak onları (oynasınlar). Zira onlar Beni Erfide`dirler" buyurdu. HadisNo : 5340 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Aişe Hadis : Ben mescidde oynayan Habeşlileri seyrederken Resulullah (sav)`ın beni ridası ile örttüğünü hatırlıyorum. Bu hal ben seyretmekten usanıncaya kadar devam etti. Benim gibi, genç yaşında bir kızın eğlenceye ne kadar düşkün olacağını varın siz takdir edin. HadisNo : 5341 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Aişe Hadis : Bir bayram günü Sudanlılar, Resulullah (sav)`ın yanına oynayarak geldiler. Aleyhissalatu vesselam beni çağırdı. Resulullah`ın omuzunun üstünden onları seyrediyordum. Kendi arzumla ayrılıncaya kadar bakmaya devam ettim. (Resulullah seyretmemi kesmedi.) HadisNo : 5342 Fasil : OYUN VE EĞLENCE BÖLÜMÜ Konu : Oyun Ve Eğlence Hakkında Ravi : Enes Hadis : Resulullah (sav) Medine`ye (hicretle) geldiği zaman, onun gelişinden sevinç izharı olarak, Habeşliler harbeleriyle oynadılar. HadisNo : 5343

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

[blogger]

SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget