Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

111 - TIBB VE RUKYE (KUR'AN İLE TEDAVİ) BÖLÜMÜ [KÜTÜB-İ SİTTE]

TIBB VE RUKYE (KUR'AN İLE TEDAVİ) BÖLÜMÜ || KÜTÜB-İ SİTTE || HADİS KÜTÜPHANESİ

  • Duhulden (Gerdekten) Önce Boşama (2.Sayfada 3 Hadis)
  • Göz Değmesi (3.Sayfada 4 Hadis)
  • Hayızlı Kadının Talakı (4.Sayfada 1 Hadis)
  • Köle Ve Cariyenin Talakı (5.Sayfada 10 Hadis)
  • Nikahdan Önceki Talak (6.Sayfada 4 Hadis)
  • Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar (7.Sayfada 36 Hadis)
  • Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı (8.Sayfada 13 Hadis)
  • Rukyenin Nehyi (9.Sayfada 4 Hadis)
  • Talak Hakkında Müteferrik Hükümler (10.Sayfada 9 Hadis)
  • Talakta Kullanılan Elfaz (11.Sayfada 13 Hadis)
  • Taun Ve Veba (12.Sayfada 3 Hadis)
  • Tedavinin Cevazı (13.Sayfada 3 Hadis)
  • Tedavinin Mekruhluğu (14.Sayfada 4 Hadis)
  • İcbar Edilenin Delinin Sarhoşun Talakı (15.Sayfada 4 Hadis)
[next]
Duhulden (Gerdekten) Önce Boşama (3 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Duhulden (Gerdekten) Önce Boşama Ravi : Tavus Hadis : Ebu`s-Sahba [adında birisi] İbnu Abbas (ra)`a [sık sık sualler sorardı]. Bir defasında: "Bir kimsenin, hanımını duhulden (temastan) önce üç kere boşaması halinde, alimlerin bunu, bir talak addetiklerini bilmiyor musunuz?" dedi. İbnu Abbas (ra) şu cevabı verdi: "Elbette biliyorum. Resulullah (sav), Hz.Ebu Bekr devirlerinde ve Hz. Ömer (ra)`ın hilafetinin de ilk yıllarında, bir erkek hanımını, daha onunla temastan önce boşayacak olsa, bu bir tek talak addediliyordu. Hz. Ömer, insanların talaka düşkünlüklerini görünce: "Erkeklerin aleyhine olarak bu talaklara müsaade ediyorum" dedi." HadisNo : 4058 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Duhulden (Gerdekten) Önce Boşama Ravi : Muhammed İbnu İyas İbnu`l-Bukeyr Hadis : Bir adam karısını, temastan (gerdekten) önce üç talakla boşadı. Sonra da onunla nikahının devamını uygun gördü. Fetva sormaya gitti, ben de beraberinde idim. İbnu Abbas ve Ebu Hüreyre (ra)`nin yanlarına geldi. Onlar: "Senden başka bir erkekle evlenmedikçe o hanımla evlenmen mümkün değil!" dediler. Adam, "İyi ama ben onu bir talakla boşadım" dedi. İbnu Abbas (ra): "Sen, kendine ait fazlalığı dinden bırakmışsın!" buyurdu. [Bu metin, Muvatta`daki metindir.] HadisNo : 4059 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Duhulden (Gerdekten) Önce Boşama Ravi : Ata İbnu Yesar Hadis : Bir adam Abdullah İbnu Amr İbni`l`As (ra)`a, temastan (gerdekten) önce hanımını üç talakla boşayan kimsenin durumunu sordu. Ata rahimehullah der ki: "Ben bakirenin talakı birdir" dedim. Ancak Abdullah bana dedi ki: "Sen hikayecisin (kafadan attın). Bir talak, talak-ı bainle kadını boş kılar, üç ise, kadını bir başkasıyla evlenip ondan boşanıncaya kadar eski kocasına haram kılar." HadisNo : 4060 [next]
Göz Değmesi (4 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Göz Değmesi Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Göz değmesi haktır. Eğer kaderi (delip) geçecek bir şey olsaydı, bu göz değmesi olurdu. Yıkanmanız taleb edilirse yıkanıverin." [Tirmizi`de "GÖZ değmesi haktır" ibaresi yoktur.] HadisNo : 4041 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Göz Değmesi Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : Resulullah (sav): "Göz değmesi haktır" demiştir. (Buhari dışındaki rivayetlerde: "Dövme yapmayı da yasakladı" ziyadesi vardır.) HadisNo : 4042 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Göz Değmesi Ravi : Aişe Hadis : Göze değene (ain) abdest alması emredilir, onun abdest suyu alınır, bununla göz değmesine uğrayan (mani) yıkanırdı. HadisNo : 4043 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Göz Değmesi Ravi : Muhammed İbnu Ebi Ümame İbni Sehl İbni Hanif Hadis : Ravi, babasından şunları işittiğini anlatmıştır: "Babam Sehl (ra) (Cuhfe yakınlarındaki) Harrar nam mevkide yıkandı. Üzerindeki cübbeyi çıkardı. Bu sırada Amir İbnu Rabi`a ona bakıyordu. Sehl, bembeyaz bir tene, güzel görünüşlü bir cilde sahipti. Amir: "Ne bugünkü bir manzarayı, ne de böylesine ancak çadıra çekilmiş bakirede bulunabilen bir cildi hiç görmedim" dedi. Sehl daha orada iken hummaya yakalandı ve rahatsızlığı şiddet peyda etti (ve yere yıkıldı). Durum Resulullah (aleyhissalatu vesselam)`a haber verildi ve: "Başını kaldıramıyor" dendi. Halbuki Sehl orduya kaydedilmişti. "Ya Resulallah o, sizinle gelemez. Vallahi başını bile kaldıramıyor!" dediler. Aleyhissalatu vesselam: "Onunla ilgili olarak herhangi bir kimseyi ittiham ediyor musunuz?" diye sordu. "Amir İbnu Rebi`a var" dediler. Resulullah onu çağırtıp kendisine kızdı ve: "Sizden biri niye kardeşini öldürüyor? Niye bir "Barekallah! demedin? Onun için abdest al!" buyurdu. Bunun üzerine Amir yüzünü, ellerini, kollarını, dizlerini ve ayaklannın etrafını ve izarının içini bir kaba yıkadı. Sonra, bir adam bu suyu onun (Sehl`in) üzerine arkasından döktü; derken o anında iyileşti." HadisNo : 4044 [next]
Hayızlı Kadının Talakı (1 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Hayızlı Kadının Talakı Ravi : İbnu Ömer Hadis : Anlattığına göre, hanımını hayızlı iken boşamış, babası Hz. Ömer (ra), durumu Resulullah (sav)`a sormuştur. Aleyhissalatu vesselam da: "Ona emret, hanımına dönsün. Kadın temizleninceye kadar yanında tutsun. Sonra tekrar hayz olup temizleninceye kadar beklesin. Kadın temizlenince boşamak dilerse, temastan önce boşasın. İşte bu, aziz ve celil olan Allah`ın (boşama hususunda) emir buyurduğu iddettir" buyurdu. Müslim`in bir rivayetinde: "...Ona söyle, hanımına dönsün, sonra onu temizken veya hamile iken boşasın." demiştir. HadisNo : 4061 [next]
Köle Ve Cariyenin Talakı (10 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : Aişe Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Cariyenin talakı iki talaktır, iddeti de - bir nüshada: "kurü`u da" - iki hayız müddetidir." HadisNo : 4070 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : İbnu Ömer Hadis : Köle, hanımını iki talakla boşadı mı artık kadın, başka bir kocaya var(ıp ondan boşan)madıkça ona haram olur. Bu kölenin hanımı hür de olsa, köle de olsa hüküm böyledir. Hür kadının iddeti üç hayız müddeti, köle kadının iddeki iki hayız müddetidir." HadisNo : 4071 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : Ebu Hasan Mevla Beni Nevfel Hadis : İbnu Abbas (ra)`a dedim ki: "Bir köle, nikahı altında bulunan köle bir kadını iki talakla boşasa, sonra bunlar azad edilseler, onurda yeniden evlenmek istemesi caiz olur mu?" İbnu Abbas (ra) şöyle cevapladı: "Evet! Ona bir talak daha kalmıştır, Resulullah (sav) böyle hükmetti." HadisNo : 4072 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : Nafi` Hadis : İbnu Ömer (ra) derdi ki: "Kim kölesine evlenme izni verirse, boşama yetkisi kölenin elinde olur. Onun boşama yetkisinden hiç biri başkasının elinde olamaz. Ancak, kişi kendi kölesinin cariyesini veya cariyesinin cariyesini almasında bir günah yoktur." HadisNo : 4073 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : Süleyman İbnu Yesar Hadis : Nüfey` Resulullah (sav)`ın zevce-i pakleri Ümmü Seleme`nin mükatebi idi veya, nikahında hür bir kadın olan bir köle idi. Nüfey` bu kadını iki talakla boşadı. Sonra kadim geri almak istedi. Durumu Hz. Osman ve Zeyd İbnu Sabit (ra)`e sordu. Bunlar: "O artık sana haram oldu, o artık sana haram oldu!" dediler. HadisNo : 4074 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : İbnu Abbas Hadis : Cariyenin boşanması beş suretle vukua gelir: Azad edilmesi, kocasının boşaması, efendisinin satması, efendisinin hibe etmesi, miras olmasıyla. [Rezin tahric etmiştir.] HadisNo : 4075 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : Aişe Hadis : Ben, karı-koca iki kölemi azad etmek istemiştim. Resulullah (sav) önce erkekten başlayıp sonra da kadını azad etmemi emretti. [Rezin, (Resulullah`ın bu emrinin sebebini belirtmek üzere) şu ziyadede bulunmuştur: "kadına hakk-ı hıyar (erkeği kabul veya reddetme muhayyerliği) olmasın diye."] HadisNo : 4076 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : Aişe Hadis : Berire radıyallahu anha`da üç sünnet vardı: 1- Azad edildi ve kocasını tercih edip etmemede muhayyer kılındı. 2- Resulullah (sav) onun hakkında: "Vela, fizad edenedir" buyurdu. 3- Resulullah (sav) tencere kaynarken eve girmişti. Kendisine ekmek ve evde bulunan katıktan bir sofra kuruldu. "Galiba bir tencerenin kaynadığını görüyorum" buyurdu." Oradakiler "Evet ama, bu Berire`ye tasadduk edilen bir ettir. Sen ise sadaka yemiyorsun?" dediler. Aleyhissalatu vesselam: "Bu ona sadakadır, (ama ondan) bize hediyedir!" buyurdu. HadisNo : 4077 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : İbnu Abbas Hadis : Berire`nin kocası, Muğis adında bir köle idi. Ben onu, Berire`nin etrafında ağlayarak tavaf edercesine dolaştığını görür gibiyim. Gözyaşları sakallarını ıslatmıştı. Hatta Resulullah (sav) bir ara amcası Abbas (ra)`a: "Muğis`in Berire`ye olan sevgisine mukabil, Berire`nin Muğis`e olan nefreti seni hayrete sevketmiyor mu?" buyurdu. (Muğis`in haline acıyarak) Berire`ye "Muğîs`e ric`at etmez misin?" diye şefaatte bulundu. Ancak Berire kararlı idi: "Ey Allah`ın Resulü, bunu emir mi buyuruyorsunuz? (Eğer, emirse hayhay. Hemen ayrılma kararımdan döneyim!)" dedi. Resulullah: "Hayır! ben sadece onun lehine şefaatte bulunuyorum!" deyince, Berire: "Öyleyse ona ihtiyacım yok!" cevabını verdi. HadisNo : 4078 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Köle Ve Cariyenin Talakı Ravi : Hadis : İmam Malik`e ulaştığına göre: "Resulullah (sav)`ın zevce-i pakleri, ümmü`l-mü`minin Hafsa radıyallahu anha, Beni Adiyy`e ait bir cariye olan Zebra`ya -ki bir kölenin nikahı altında idi ve efendisi azad etmişti - haber salıp yanına çağırttı ve dedi ki: [Şimdi sen, zevcin sana temas etmedikçe muhayyersin.] Eğer sükut edersen, muhayyerliğin kalmaz." Böyle bir hakkın varlığını öğrenen kadın derhal: "O boştur, yine boştur, yine boştur" diyerek kocasını üç talakla boşadı." HadisNo : 4079 [next]
Nikahdan Önceki Talak (4 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Nikahdan Önceki Talak Ravi : Hadis : İmam Malik`e ulaştığına göre, Ömer İbnu`l-Hattab ve Abdullah İbnu Mes`ud, Salim İbnu Abdillah, Kasım İbnu Muhammed, İbnu Şihab, Süleyman İbnu Yesar (ra) şöyle hükmediyorlardı: "Kişi evlenmezden önce hanımını boşadığına dair yemin eder de sonra (yeminini tutmayarak) günah işlerse, işte bu, evlenince o adama gerekli olur." HadisNo : 4066 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Nikahdan Önceki Talak Ravi : İbnu Mes`ud Hadis : "Evleneceğim her kadın boştur" diyen kimse hakkında derdi ki: "Bu kimse, kadının mensup olduğu kabileyi veya muayyen bir kadını ismen belirterek zikretmemişse, -malik olduğu hariç-onun bu sözüne hiç bir şey gerekmez." HadisNo : 4067 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Nikahdan Önceki Talak Ravi : Amr İbnu Şuayb (an ebihi an ceddihi) Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Boşama, azadlık, satış malik olunan şeyler için caizdir. Kim günah bir şey üzerine yemin ederse ona yemin yoktur. Kim sıla-ı rahmi keseceğim diye yemin ederse, ona da yemin yoktur. Nezir de kendisiyle Allah`ın rızası taleb edilen şeyler üzerine yapılır." HadisNo : 4068 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Nikahdan Önceki Talak Ravi : İbnu Abbas Hadis : Allah talakı, nikahtan sonraya koymuştur. HadisNo : 4069 [next]
Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar (36 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Ebu Sa`idi`l-Hudri Hadis : Bir adam Resulullah (sav)`a gelerek: "Kardeşim ishal oldu (ne yapayım?)" diye sordu. Aleyhissalatu vesselam: "Ona bal (şerbeti) içir!" ferman buyurdu. Adam içirdi. Bilahare aynı şahıs tekrar gelip: "Ben bal (şerbeti) içirdim. Ancak, bu onun ishalini artırmadan başka bir şeye yaramadı" dedi. (Adamın bu gidip gelmeleri) üç kere tekrar etti, Sonunda Aleyhissalatu vesselam: "Allah doğru söyledi. Kardeşinin karnı yalan söyledi (hata etti)" buyurdu. Sonra bir kere daha içirdi. Bu sefer kardeşi iyileşti. HadisNo : 3985 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "ölüm dışında hiçbir hastalık yoktur ki çörek otunda onun için bir deva bulunmasın." HadisNo : 3986 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Şad İbnu Ebi Vakkas Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim her sabah acve hurmasından yedi tane yerse o gün geceye kadar ona ne zehir ne de sihir zarar verir." HadisNo : 3987 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Aişe Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "(Medine`nin Necd cihetinde yer alan) Aliye acvesinde şifa vardır. O sabahın ilk vaktinde (yenirse) panzehirdir." HadisNo : 3988 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Said İbnu Zeyd Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Mantar kudret helvası cinsindendir. Suyu göze şifalıdır." HadisNo : 3989 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : Halk: "Mantar toprağın çiçek hastalığıdır" demiştir. Resulullah (sav) şöyle söylediler: "Mantar (Allah`ın Beni İsrail`e in`am ettiği kudret helvası denen) menn`dendir. Suyu göz için şifadır, Acve (denen hurma cinsi) cennettendir ve zehire karşı şifadır." Ebu Hüreyre ilave eder: "Ben üç veya beş veya yedi mantar aldım, onları sıkıp suyunu bir şişeye koydum. Gözü hasta olan bir cariyeme tatbik ettim. İyileşti." HadisNo : 3990 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Selma Hadis : Resulullah (sav)`ın zevcelerinden birine hizmet eden Selma adında bir kadın anlatıyor: "Resulullah (sav)`a bir yara veya bir bere gelecek olsa, bana emrederdi, onun üzerine kına koyardım. HadisNo : 3991 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Esma Bintu Umeys Hadis : Resulullah (sav) bana: "Ne ile (barsaklarını) yumuşatıyorsun?" diye sordu. Ben: "Şübrüm ile!" dedim. "Hararet de hararet!" buyurdu. Bunun üzerine ben, sonra sena otunu müshil olarak kullandım. Resulullah (sav) (bunu öğrenince): "Eğer ölüme karşı şifa taşıyan bir şey olsaydı bu, mutlaka sena`da olurdu" buyurdu. HadisNo : 3992 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Ümmü Kays Bintu Mihsan Hadis : Ben küçük bir oğlumla birlikte Resulullah (sav)`ın huzuruna girdim. (O sırada boğazındaki hastalığı sebebiyle çocuğa (i`lak denen) tedavi uygulamıştım. "Çocuklarınızın boğaz hastalığını niye i`lak usulüyle (elle sıkarak) tedavi ediyorsunuz? Size şu ud-u Hindi`yi (Kust-u Hindi) tavsiye ederim. Zira onda yedi türlü şifa vardır. Zatü`l`cenb`in ilacı ondadır. Boğaz hastalığına karşı burna damlatılır. Zatü`l-cenb`e karşı ağızdan verilir." Zühri merhum der ki: "(Resulullah) bize (ilacın fayda vereceği) iki şeyi açıkladı, ama beşini açıklamadı." HadisNo : 3993 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "İsmid`i kullanmaya devam edin. Zira o, sürmelerinizin en hayırlısıdır. Görmeyi parlatır, saçı bitirir." Resulullah (sav) sürme çekince önce üç kere sağ gözüne çekerdi, onunla başlar, onunla bitirirdi. Sol gözüne de iki kere çekerdi. HadisNo : 3994 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İbnu Abbas Hadis : Bir başka rivayette şöyle gelmiştir: "Resulullah (sav)`ın bir sürmedanı vardı. Her gece şu gözüne üç, öbür gözüne de üç kere sürme çekerdi. HadisNo : 3995 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Rafi İbnu Hadic Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Hararet, cehennemden bir kabarmadır. Hararetinizi (soğuk) su ile soğutunuz." HadisNo : 3996 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Sevban Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Size humma isabet ederse, humma ateşten bir parça olduğu için, derhal su ile söndürsün. (Şöyle ki): Akmakta olan bir nehrin içine girsin. Akıntıyı karşısına alıp dursun ve sabah namazından sonra ve güneşin doğuşundan önce şu duayı yapsın: "Allah`ın adıyla! Ey Allah`ım, kuluna şifa ver ve Resulun Hz. Muhammed`in sözünü doğrula!" Nehre üç gün, üç kere bansın. Üçte şifa bulamazsa, beş, yedi, dokuz (gün)e kadar çıksın. Zira humma Allah`ın izniyle dokuz (gün)ü tecavüz etmez (şifa hasıl olur)." HadisNo : 3997 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İbnu Ömer Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Cibril aleyhisselam bana, bir ilaç öğretti. Bu bütün hastalıklara devadır. Ayrıca dedi ki: "Ben bu ilacı Levh-i Mahfuz`dan istinsah edip yazdım." (İlacı şöyle tarif etti): "Dam üzerinden akmayan yağmur suyundan temiz bir kaba alırsın, Üzerine Fatiha suresini yetmiş kere okursun. Bir o kadar da Ayetü`l-Kürsi`yi, bir o kadar da İhlas suresini, bir o kadar Kul euzu bi-Rabbi`l-Felak`ı, bir o kadar Kul euzu bi Rabbi`n`Nas`ı, La-ilahe illallahü vahdehu la şerike leh. Lehül mülkü ve Lehül hamdü yuhyi ve yümit ve hüve hayyun id yematu bi-yedikel hayr ve hüve ala külli şey`in kadir`i okur. Sonra yedi gün oruç tutar ve her gün bu su ile orucunu açar." Rezin ilavesidir. Kaynağı bulunamamıştır. Cami`u`l-Usül muhakkiki Abdulkadir el-Amavud: "Zayıflık veya mevzuluk alameti gözükmektedir" der. HadisNo : 3998 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Aişe Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Telbine (denen sütlü çorba) hastanın kalbini dinlendirir, hüznün bir kısmını götürür." HadisNo : 3999 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Aişe Hadis : Resulullah (sav), aile halkından birine humma (rahatsızlığı) gelince hamurdan çorba yapılmasını emrederdi ve çorba yapılırdı. Sonra hastalara emrederdi ve onlar da ondan ağır ağır içerlerdi. Resulullah (sav) derdi ki: "Çorba hüzünlü kimsenin kalbini takviye eder, hastanın kalbinden elemi çıkarır, tıpkı birinizin, su ile yüzünden kiri çıkarması gibi." HadisNo : 4000 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Enes Hadis : Ureyne kabilesinden bir grup insan Medine`ye gelmişti. Burası sıhhatlerine iyi gelmedi, hastalandılar. Resulullah (sav) da onları sadaka develerinin bulunduğu yere gönderdi ve: "Sütlerinden ve bevillerinden için!" emir buyurdu. Onlarda içtiler ve iyileştiler. HadisNo : 4001 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Şifa üç şeydedir: * Bal şerbeti. * Kan aldırma, * Ateşle dağlama. Ancak ümmetimi dağlamaktan menediyorum." Bir rivayette: "Balda, hacamat olmada şifa vardır" demiştir. HadisNo : 4002 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) buyurdu ki: "Kendisiyle tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı sa`üt (burun damlası), hacamat (kan aldırma), ledüd (ağızdan damlatma) ve meşiyy (müshil içme)dir." HadisNo : 4003 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Zeyd İbnu Erkam Hadis : Resulullah (sav), zatülcenb hastalığının tedavisinde zeytinyağı ve vers`i methederdi." Katade der ki: "Zeytinyağı ağzın, hastalık hissedilen tarafından içirilirdi." Bir rivayette: "Resulullah (sav) bize, zatü`l cenbten kustu`l-bahri ve zeytinyağı ile tedavi olmamızı emrederdi" denmiştir." HadisNo : 4004 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "İki şeyde ne çok şifa vardır: Sabır ve süffa." [Rezin tahric etmiştir.] HadisNo : 4005 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) hacamat oldu ve hacamatı yapan doktora ücretini ödedi ve ayrıca burun damlası da kullandı. HadisNo : 4006 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Ümmü`l-Münzir Bintu Kays Hadis : Beraberinde Ali (ra) olduğu halde Resulullah (sav) yanıma girdi. Ali bu sırada (geçirdiği bir hastalığın) nekahet devresinde idi. Evimizde busr (hurma çağlası) salkımları asılı idi. Resulullah (sav) ondan yemeye başladı. Ali de yemek üzere kalktı. Resulullah (sav) Ali`ye yönelerek: "Ağır ol, ağır ol! Sen daha nekahet dönemindesin!" dedi ve Ali bırakıncaya kadar tekrarladık. Ümmül-Münzir, anlatmaya devam ederek: "Ben arpa ve çöğender otundan yemek pişirip getirdim. Resulullah (sav): "Ey Ali," buyurdular, "bundan al, bu sana daha faydalı!" HadisNo : 4007 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Sehl İbnu Sa`d Hadis : Resulullah (sav) Uhud savaşı sırasında yaralanınca, Hz. Fatıma (ra), mübarek yüzlerinden kanı yıkamaya başladılar. Ali de Fatıma (ra)`ya su döküyordu. Fatıma (ra) suyun kanı gittikçe artırdığını görünce bir parça hasır aldı. Onu yakıp iyice kül haline gelince yaraya bastı. Böylece kan da durdu. HadisNo : 4008 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Vail İbnu Hucr Hadis : Tarık İbnu Süveyd el-Cu`fi (ra), Resulullah (sav)`a hamr (alkollüler) ile tedavi hususunda sordu. Aleyhissalatu vesselam onu bundan men etti ve: "Hayır! O, deva değil, derttir!" buyurdu. HadisNo : 4009 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : Resulullah (sav) zehir ve benzeri her çeşit habis ilacı yasakladı. HadisNo : 4010 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Abdurrahman İbnu Osman et-Teymi Hadis : Bir tabib gelerek Resulullah (sav)`a ilaç yapımında kurbağayı kullanmaktan sordu. Resulullah adamı kurbağayı öldürmekten nehyetti. HadisNo : 4011 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Ebu Kebşe el-Enmari Hadis : Resulullah (sav) başından ve iki omuzu arasından hacamat olur ve: "Kim bu kandan akıtırsa, herhangi bir hastalık için, bir başka ilaçla tedavi olmasa da zarar görmez!" buyururdu. HadisNo : 4012 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Enes Hadis : Resulullah (sav)`a boynunun iki tarafındaki damarlar ile iki omuzun ortasındaki damardan hacamat olurdu. HadisNo : 4013 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Enes Hadis : Tirmizi şu ziyadede bulunur: "Resulullah (sav) ayın onyedisinde, ondokuzunda ve yirmi birinde hacamat olurdu." HadisNo : 4014 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Hadis : Resulullah (sav) hacamat olur, kimseye ücretinde zülmetmezdi. HadisNo : 4015 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Haccam ne iyi kuldur; (fazla) kanı giderir, beli hafifletir, gözü parlatır." İbnu Abbas der ki: "Resulullah (sav) Mi`rac gecesinde, meleklerden mürekkep bir cemaate her uğrayışında; "Hacamat olmaya devam et! Ümmetine de hacamat olmalarını emret!" derlerdi." HadisNo : 4016 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Ebu Bekre Hadis : Kendisinden anlatıldığına göre, bu muhterem sahabi, ailesini salı günü hacamat olmaktan men ederdi. Derdi ki: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Salı günü kan günüdür. O günde bir saat vardır, kan durmaz." HadisNo : 4017 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Cabir Hadis : Sa`d İbnu Mu`az (ra) kolundaki (can) damarından isabet aldığı zaman Resulullah (sav) onu elindeki uzunca bir demir çubukla bizzat dağladı. Ancak yarası tekrar şişti. Resulullah da ikinci sefer dağladı. HadisNo : 4018 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : Enes Hadis : Resulullah (sav), Sa`d İbnu Zürare`yi sivilce sebebiyle dağladı. HadisNo : 4019 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Resulullah (sav)`ın Vasfettiği İlaçlar Ravi : İmran İbnu Husayn Hadis : Resulullah (sav) bizi dağlama yapmaktan nehyetti. Ancak biz, (ona başvurmaya zorlayan) durumlarla karşılaştık. Birçok defalar dağlama yaptık. (Sünnete muhalefetimiz sebebiyle) rahatsızlığımızdan kurtuluş bulamadık. HadisNo : 4020 [next]
Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı (13 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Avf İbnu Malik Hadis : Biz cahiliye devrinde afsunlama yoluyla tedavide bulunurduk. Bu sebeple: "Ey Allah`ın Resulü! Bu hususta ne dersiniz?" diye sorduk. Bize: "Okuduğunuz duaları bana arzedin bakayım!" buyurdular. (Biz de okuyup arzettik. Dinledikten) sonra: "İçerisinde şirk olmayan dua ile rukye yapmada bir beis yoktur!" buyurdular. HadisNo : 4021 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Cabir Hadis : Resulullah (sav) Benî Amr İbni Hazm`a yılana karşı rukye yapma ruhsatı tanıdı. Biz Resulullah (sav) ile birlikte otururken bizden bir kimseyi akrep soktu. Bir adam: "Ey Allah`ın Resulü, buna rukye yapayım mı?" diye sordu: "Sizden kim kardeşine faydalı olabilecekse hemen olsun" buyurdular. HadisNo : 4022 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Enes Hadis : Resulullah (sav) bize, zehire karşı, göz değmesine karşı, nemle kurduna karşı rukye yapmamıza ruhsat tanıdı. HadisNo : 4023 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Hadis : Ebu Davud`un bir diğer rivayetinde: "Rukye sadece göz değmesine veya zehire veya kesilmeyen kana karşı yapılır" denmiştir. HadisNo : 4024 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Sehl İbnu Huneyf Hadis : Ebu Davud`un Sehl İbnu Huneyf`ten yaptığı bir diğer rivayetinde: "Rukye sadece nefse (insana değen gözden), veya zehire veya sokmaya karşı vardır." HadisNo : 4025 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : İbnu Abbas Hadis : Resulullah (sav), hummaya ve bütün ağrılara karşı şu duayı okumamızı öğretmişti: "Bismillahi`l-Kebiri eüzü billahi`l-Azimi min külli ırkın na`arın ve min şerri harri`n nar." "Ulu Allah`ın adıyla, kanla kabaran her bir damardan ve ateş hararetinin şerrinden büyük Allah`a sığınırım." HadisNo : 4026 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Ali Hadis : Resulullah (sav) bir hastaya geldiği veya kendisine bir hasta getirildiği zaman şu duayı okurdu: "Ey insanların Rabbi, acıyı gider, şifa ver, sen Şafisin. Senin şifandan başka şifa yoktur. Senden hiçbir hastalığı hariç tutmayan şifa istiyoruz." HadisNo : 4027 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Sabit İbnu Kays İbni Şemmas Hadis : Resulullah (sav), ben hasta iken yanıma gelip şu duayı okudu: "Ey insanların Rabbi, Sabit İbnu Kays İbni Şemmas`tan acıyı kaldır." Sonra (Medine`nin) Buthan (nam vadi)`dan toprak alarak bir kadehe koydu, üzerine su döküp nefes etti, sonra (su ile karışan bu toprağı) üstüme serpti. HadisNo : 4028 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Ebu Saidi`l-Hudri Hadis : Resulullah (sav) cinlerden ve insanın göz (değmesi)`nden (çeşitli dualar okuyarak) Allah`a sığınırdı. Muavvizateyn (Nas ve Felak sureleri) nazil olunca bu iki sureyi esas aldı, diğerlerini terketti. HadisNo : 4029 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Ebu Saidi`l-Hudri Hadis : Cibril aleyhisselam Resulullah (sav)`ın yanına geldi ve: "Ey Muhammed, hasta mısın?" diye sordu, "Evet!" cevabını alınca, Cibril aleyhisselam şu duayı okudu. "Bismillahi erkike, min külli dain yü`zike ve min şerri külli nefsin ev aynin hasidin. Allahu yeşfike, bismillahi erkike, (Seni Allah`ın adıyla, sana eza veren bütün hastalıklara karşı, bütün kötü nefis ve hasedce gözlere karşı sana okuyorum. Allah sana şifa versin, ben Allah`ın adıyla sana dua ediyorum)." HadisNo : 4030 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Ebu`d`Derda Hadis : Anlattığına göre, kendisine bir adam gelerek idrar tutukluğuna yakalandığını söyledi. O da adama: "Ben Resulullah (sav)`ın şöyle söylediğini işittim" dedi: "Sizden kim hastalanırsa şu duayı okusun: "Rabbunallahu`llezi fi`s-semai tekaddese ismüke, emrüke fi`s-semai ve`l-ardı, kema rahmetüke fi`s`semai fec`al rahmeteke fi`l-ardı. Veğfir lena hübena ve hatayana. Enle Rabbu`t-Tayyibin. Enzil rahmeten min rahmetike ve şifaen min şifaike ala haza`l-vece`i fe yebreu, (Ey huzuru semavatı dolduran Rabbim! Senin ismin mukaddestir. Senin emrin arz ve semadadır, tıpkı Rahmetin semada olduğu gibi. Arza da rahmetinden gönder ve bizim günahlarımızı ve hatalarımızı affet. Sen (kötü söz ve fiillerden kaçınan) bütün iyi kimselerin Rabbisin. Bu ağrıya, Rahmetinden bir rahmet, şifandan bir şifa indir, iyileşsin." [Ebu`d-Derda (ra), adama] bu duayı okumasını emretti. O da, okudu ve iyileşti. HadisNo : 4031 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Osman İbnu Ebi`l`As Hadis : Resulullah (sav)`a müslüman olduğum günden beri bedenimde çekmekte olduğum bir ağrımı söyledim. Bana: "Elini, vücudunda ağrıyan yerin üzerine koy ve şu duayı okur buyurdu. Dua şu idi: Üç kere: "Bismillah" tan sonra yedi kere, "Euzu bi-izzetillahi ve kudretihi min şerri ma ecidu ve uhaziru." "Bedenimde çekmekte ve çekinmekte olduğum şu hastalığın şerrinden Allah`ın izzet ve kudretine sığınıyorum" diyecektim. Bunu birçok kereler yaptım. Allah Teala hazretleri benden hastalığı giderdi. Bunu ehlime ve başkalarına söylemekten hiç geri kalmadım. HadisNo : 4032 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukye Ve Temimlerin (Muskaların) Cevazı Ravi : Ebu Said Hadis : Biz [Resulullah (sav)`ın çıkardığı askeri] bir seferdeydik. Bir yerde konakladık. Yanımıza bir cariye gelip: "Obamızın efendisi Selim`i bir zehirli soktu. Onunla meşgul olacak erkekler de şu anda yoklar. Sizde rukye yapan biri var mı?" dedi. Bunun üzerine bizden rukye hususunda maharetini bilmediğimiz bir adam kalkıp onunla gitti ve adama okuyuverdi. Adam iyileşti. Kendisine otuz koyun verdiler. Bize sütünden içirdi. Ona: "Yahu sen rukye bilir miydin?" dedik. "Hayır, ben sadece Fatiha okuyarak rukye yaptım" dedi. Biz kendisine "Resulullah (sav)`a sormadan (bu verdiklerine) dokunma!" dedik. Medine`ye gelince, durumu ona söyledik. Aleyhissalatu vesselam "Fatiha`nın rukye olduğunu (tedavi maksadıyla okunacağını) sana kim söyledi? (verdikleri koyunları paylaşın, bana da bir hisse ayırın) buyurdular. HadisNo : 4033 [next]
Rukyenin Nehyi (4 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukyenin Nehyi Ravi : İmran İbnu Husayn Hadis : Resulullah (sav): "Ümmetimden yetmişbin kişi (Mahşer`de) hesaba çekilmeden cennete girecektir!" buyurdular. Kendisine: "Ey Allah`ın Resulü! Bunlar kimlerdir?" diye sual edildi. "Onlar, kendilerini dağlatmayanlar, rukyeye başvurmayanlar, teşaüm`e (uğursuzluğa) inanmıyanlar ve Rabblerine tevekkül edenlerdir!" buyurdu. Ukkaşe (ra) kalkıp: "Ey Allah`ın Resulü! Dua buyur, Allah beni onlardan kılsın!" dedi. Aleyhissalatu vesselam: "Sen onlardansın" müjdesini verdi. Bir başkası daha kalkıp: "Ey Allah`ın Resulü! Beni de onlardan kılması için Allah`a dua ediver!" dedi. Aleyhissalatu vesselam: "O hususta Ukkaşe senden önce davrandı!" cevabını verdi. HadisNo : 4034 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukyenin Nehyi Ravi : İbnu Mes`ud Hadis : Resulullah (sav)`ı işittim, diyordu ki: "Rukyelerde, temimelerde (muskalarda), tivelelerde (muhabbet muskası) bir nevi şirk vardır." Bunu işiten bir kadın atılarak, (İbnu Mes`ud`a): "Böyle söylemeyin, benim gözüm ağrıyordu. Falan yahudiye gittim geldim. O bana rukye yaptı. Ağrım kesildi" dedi. Abdullah İbnu Mes`ud (ra) tereddüt etmeden, "Bu (ağrı) şeytanın işiydi, o eliyle dürtüyordu, sana rukye yapılınca vazgeçti. Bu durumda sana Resulullah (sav) gibi, şöyle söylemen kafidir: Ezhibi`l-bas Rabbe`n-nas eşfi ente`ş-Şafi, Laşifae illa şifauke, şifaen la yuğadiru sakamen. (Ey insanların Rabbi, acıyı gider, şifa ver, sen Şafisin. Senin şifandan başka bir şifa yoktur, hiçbir hastalık bırakmayan bir şifa istiyorum.)" HadisNo : 4035 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukyenin Nehyi Ravi : Cabir Hadis : Resulullah (sav)`dan nüşre hakkında sorulmuştu: "O şeytan işidir!" buyurdu." HadisNo : 4036 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Rukyenin Nehyi Ravi : İsa İbnu Hamza Hadis : Abdullah İbnu Ukeym (ra)`ın yanına girdim. Kendisinde kızıllık vardı. "Temime (muska) takmıyor musun?" diye sordum. Bana şu cevabı verdi: "Bundan Allah`a sığınırım. Zira Resulullah (sav) şöyle buyurmuştu: "Kim bir şey takınırsa, ona havale edilir." HadisNo : 4037 [next]
Talak Hakkında Müteferrik Hükümler (9 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : Abdullah İbnu Ömer Hadis : Talaku`s-sünne (sünnete uygun boşama), kadını temizlik döneminde cimada bulunmadan yapılan boşamadır. HadisNo : 4080 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : İmam Malik anlatıyor: İbnu`l-Müseyyeb`i, Humeyd İbnu Abdirrahman İbni Avfı, Ubeydullah İbni Abdillah İbni Utbe`yi, Süleyman İbnu Yesar`ı dinledim, hepside Ebu Hüreyre`nin şöyle söylediğini işitmiş olduklarını bildirdiler: "Ben Hz. Ömer (ra)`i dinledim. Demişti ki: "Bir kadın kocası, bir veya iki talakla boşayıp, kadını (iddeti bitip de başkasına) helal oluncaya kadar bıraksa, kadın da bir başka erkekle evlense, u ikinci koca ölse veya kadını boşasa, sonra kadın tekrar ilk kocası ile evlense, bu kadın onun yanında, önceden baki kalan talakdar) üzerine olur." İmam Malik der ki: "İşte bu, hiç bir ihtilaf olmaksızın kabullendiğimiz sünnettir." HadisNo : 4081 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : Muharib İbnu Disar Hadis : Muharib İbnu Disar, İbnu Ömer (ra)`den naklen anlatıyor: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah`ın, helal kıldıkları arasında en sevmediği şey talaktır." Bir diğer rivayette ise şöyle gelmiştir: "Allah`ın en sevmediği helal, talaktır." HadisNo : 4082 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : Sevban Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Hangi kadın (çok ciddî) bir gerek yokken kocasına boşanma talebinde bulunursa, bilsin ki, cennetin kokusu kendisine haramdır." HadisNo : 4083 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : Aişe Hadis : Erkek hanımını boşamak isteyince hemen boşuyordu. Erkek, yüz ve hatta daha çok kerelerde boşamış olsa, iddeti içerisinde iken, döndüğü takdirde kadın yine de onun hanımı olmaya devam ediyordu. Bu hal şu hadiseye kadar devam etti. Bir adam hanımına: "Vallahi seni ne tam boşayacağım ne de himayeme alacağım, ebedi şekilde böyle tutacağım!" dedi. Kadın: "Bu nasıl olur?" deyince: "Seni boşayacağım, iddetin bitmek üzere iken geri döneceğim. (Bu şekilde tekrar edeceğim) cevabını verdi. Kadın bunun üzerine Aişe (ra)`ye gidip durumu haber verdi. Aişe, Resulullah gelinceye kadar cevap vermedi. Durumu O`na anlattı. Aleyhissalatu vesselam da sükut buyurdular. Derken şu ayet indi. (Mealen): "Boşama iki defadır, (Ondan sonrası) ya iyilikle tutmak, ya güzellikle salmaktır. (Ey kocalar! Boşandığınız zaman) onlara (kadınlara) verdiğiniz bir şeyi (mehri geri) almanız size helal olmaz...." (Bakara 229). Aişe (ra) der ki: "Bunun üzerine halk [o günden itibaren] talaka [yeniden yönelip] gözden geçirdi, bir kısmı boşadı, bir kısmı boşamadı." HadisNo : 4084 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : İmran İbnu Husayn Hadis : Anlattığına göre kendisine, hanımını boşayıp sonra da onunla cima yapan, kadını ne boşadığı ne de rücu ettiği hususunda işhadda (beyanda) bulunmayan bir adam, durumunu sormuş, onun da cevabı şu olmuştur: "Sen hanımını sünni olmayan talakla boşamışsın, sünni olmayan tarzda geri dönmüşsün. Boşadığına da, döndüğüne de işhadda bulun ve (şahidleme işini) bir daha terketme." HadisNo : 4085 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir kadının kız kardeşinin tabağındakini boşaltmak ve kendisi evlenmek için boşanmasını talebetmesi helal değildir. Kendisine de (rızık, nafaka nevinden Allah tarafından) takdir edilen şey vardır." HadisNo : 4086 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Üç şey vardır ki onların ciddisi de ciddi, şakası da ciddidir: Nikah, talak, ric`at." HadisNo : 4087 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talak Hakkında Müteferrik Hükümler Ravi : Abdurrahman İbnu Avf Hadis : Rivayetine göre hanımını boşamış, ve onu bir cariye ile nimetlendirmiştir. HadisNo : 4088 [next]
Talakta Kullanılan Elfaz (13 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : İbnu Abbas Hadis : Bir erkek hanımına bir defada "Sen üç talakla boşsun!" dese, bu bir talak sayılır." HadisNo : 4045 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : İbnu Abbas Hadis : Rezin`in zikrettiği bir rivayette (İbnu Abbas şöyle demiştir): "Erkek hanımına (aynı anda üstüste): "Sen boşsun, sen boşsun, sen boşsun" diye üç kere söylerse, bu bir boşama sayılır, yeterki bunlarla birinci defaki söylediği "Sen boşsun!" sözünü tekid etmeyi kastetmiş olsun veya hanımıyla henüz gerdek yapmamış olsun." HadisNo : 4046 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : İbnu Abbas Hadis : Anlattığına göre, bir adam kendisine gelip: "Ben hanımımı yüz talakla boşadım, bu hususta fikriniz nedir (bana bir şey gerekir mi?)" diye sordu. Benden şu cevabı aldı: "Kadın senden üç talakla boşanmıştır. Geri kalan doksan yedisi ile Allah`ın ayetleriyle alay etmiş oluyorsun." HadisNo : 4047 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : Mahmud İbnu Lebid Hadis : Resulullah (sav)`a bir adamın hanımın üç talakla birden boşadığını haber verdiler, öfke ile kalkıp: "Daha ben aranızda iken Allah`ın kitabıyla mı oynanıyor?" buyurdu. Derken birisi kalkıp: "Ey Allah`ın Resulü, onu öldürmeyeyim mi?" dedi. HadisNo : 4048 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : Abdullah İbnu Yezid İbni Rükane an abihi an ceddihi Hadis : Dedim ki: "Ey Allah`ın Resulü, (vallahi) ben hanımımı kesinlikle boşadım." "Peki bununla ne kasdettin?" diye sordu. Bir (talak) kastettim" dedim. Bunun üzerine: "Bununla bir kastettiğim dair Allah`a yemin eder misin?" dedi. Ben de: "Vallahi bununla sadece bir talak kastettim" dedim. Bunun üzerine: "O halde bu senin kastettiğin şekildedir!" buyurdu ve kadını ona geri verdi. O ise, hanımı ikinci kere Hz. Ömer (ra) zamanında, üçüncü kere de Hz. Osman (ra) zamanında boşadı. HadisNo : 4049 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : Hadis : İmam Malik`e ulaştığına göre, Ömer İbnu`l-Hattab (ra)`a, İrak`tan yazılarak sorulmuştur: "Bir erkek hanımına: "Senin ipin (benim elimde değil), boynundadır (dilediğin yere gidebilirsin)" dedi. (Bunun hükmü nedir, hanımı boş mu değil mi?)" Hz. Ömer bunun üzerine oradaki memuruna: "Hacc mevsiminde beni Mekke`de bulmasını emret!" diye yazdı... Hz. Ömer (ra) tavaf yaparken adam yanına gelip selam verdi. Hz. Ömer ona: "Sen kimsin" diye sordu. Adam kendini tanıtarak: "Ben seni bulmamı emrettiğin (Iraklı) kimseyim!" dedi. Bunun üzerine Hz. Ömer: "Ben sana şu Beyt-i Muazzama`nın Rabbi adına soruyorum: "İpin boynundadır!" derken ne kastettin?" dedi. Adam: "Sen bu mukaddes mekandan başka bir yerde yemin verseydin sana doğruyu söylemezdim. Ben bununla ayrılık kastetmiştim" dedi. Hz. Ömer (ra): "Bunun hükmü senin kastettiğin şeydir" buyurdu. HadisNo : 4050 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : Nafi Hadis : İbnu Ömer (ra) haliyye ve beriyye hakkında der ki: "Bunlardan her biri üç kere boşanmış sayılır." HadisNo : 4051 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : Hadis : İmam Malik`e ulaştığına göre: "Hz. Ali (ra) karısına: "Sen bana haramsın" diyen erkek hakkında: "Bu adam hanımını üç talakla boşadı" diyordu." HadisNo : 4052 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : İbnu Abbas Hadis : Kim hanımını (kendine) haram kılarsa, bu (boşanma ifade eden) bir şey değildir, bu söz bir yemindir, yemin kefaretinde bulunur. Nitekim ayet-i kerime`de Cenab-ı Hakk: "Allah`ın Resulünde sizin için güzel örnek vardır." (Ahzab 21) buyurmuştur. HadisNo : 4053 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : İbnu Abbas Hadis : Bir adam İbnu Abbas (ra)`a gelerek: "Ben hanımımı kendime haram kıldım! (Ne yapayım, hükmü nedir?)" diye sordu. İbnu Abbas: "Yalan söyledin, o haram değildir" dedi ve şu ayeti okudu. (Mealen): "Ey Peygamber, Allah`ın sana helal kıldığını sen niye kendine haram ediyorsun?" (Tahrim 1) İbnu Abbas ayeti okuduktan sonra dedi ki: "Sen, bu sayılan kefaretlerin en ağırı olan köle azadını yerine getireceksin." HadisNo : 4054 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : Hadis : İmam Malik`e ulaştığına göre, bir adam İbnu Ömer (ra)`a gelerek: "Ben, hanımımın işini kendi eline koydum, o da kendini (benden) boşadı. Bu hususta ne dersiniz?" diye sordu. İbnu Ömer (ra): "Ben, kadının yaptığı gibi olduğuna kaniyim" deyince adam: "Ey Ebu Abdirrahman, böyle yapma!" diye itiraz etti. İbnu Ömer ise: "Bunu ben değil, sen yaptın!" diye cevap verdi. HadisNo : 4055 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : Harice İbnu Zeyd Hadis : Ben Zeyd İbnu Sabit (ra)`in yanında oturuyor idim. Muhammed İbnu Ebi Atik gözlerinden yaşlar boşandığı halde ona uğradı. Zeyd (ra): "Neyin var?" diye sordu: "Ben," dedi, "hanımımın işini kendine bırakmıştım, o da beni bıraktı." "Peki (boşanma işini ona bırakmaya) seni sevkeden şey ne idi?" dedi. Muhammed İbnu Ebi Atik: "Kader!" deyince, Zeyd: "Dilersen hanımına dönersin, zira bu bir (talak)dır. Sen ise ona (kadına) daha çok hak sahibisin" fetvasını verdi. HadisNo : 4056 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Talakta Kullanılan Elfaz Ravi : Mesruk Hadis : O beni ihtiyar ettikten sonra hanımını bir veya yüz veya bin defa muhayyer kılmama aldırmam. Nitekim Hz. Aişe`ye sordum da bana: "Resulullah (sav) bizi muhayyer bırakmıştı. [Hepimiz onu ihtiyar ettik.] Bu, talak mıydı?" diye cevap verdi." HadisNo : 4057 [next]
Taun Ve Veba (3 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Taun Ve Veba Ravi : Aişe Hadis : Resulullah (sav)`a taundan sual edilmişti. Şu cevabı verdi: "O, sizden öncekilere Allah`ın gönderdiği bir azabtı. (Şimdi) Allah onu mü`minlere bir rahmet kıldı. Taun çıkan memlekette bulunan bir kul, kendisine Allah`ın takdir ettiği şeyin ulaşacağını bilip, sevap umuduyla sabredip orada kalır ve dışarı çıkmazsa, mutlaka ona şehid sevabının bir misli verilir." HadisNo : 4038 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Taun Ve Veba Ravi : Üsame Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir yerde veba çıktığım duyarsanız oraya girmeyiniz, bulunduğunuz yerde veba çıkmışsa oradan ayrılmayınız." HadisNo : 4039 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Taun Ve Veba Ravi : Yahya İbnu Abdillah İbnu Bahir Hadis : Bana, Ferve İbnu Müseyk el`Muradi (ra)`nin şu sözünü dinleyen zat haber verdi: "Ey Allah`ın Resulü! dedim, "yanımızda Ebyen denen bir yer var. Burası bizim ekim yerimiz ve geçim kaynağımızdır. Ancak vebalı bir yerdir. (Bize ne yapmamızı tavsiye edersiniz)?" Aleyhissal&tu vesselam şu cevabı verdi: "Orayı tamamen bırak. Zira hastalığa yaklaşmada helak var!" HadisNo : 4040 [next]
Tedavinin Cevazı (3 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Tedavinin Cevazı Ravi : Ebu`d Derda Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah Teala Hazretleri hastalığı da ilacı da indirmiştir. Ve her hastalığa bir ilaç varetmiştir. Öyleyse tedavi olun. Ancak haram olan şeyle tedavi olmayın." HadisNo : 3978 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Tedavinin Cevazı Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : Resulullah (sav) şöyle buyurmuştur: "Şafi-i Kerim Allah Teala Hazretleri, her ne hastalık indirmişse onun devasını da indirmiştir." (Ebu Davud ve Tirmizi`de şu ziyade var: "Tek bir hastalığın ilacı yoktur" dedi. Kendisine: "O hangi hastalıktır?" diye soruldu da: "İhtiyarlık!" cevabını verdi.") HadisNo : 3979 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Tedavinin Cevazı Ravi : Cabir Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Her hastalığın bir devası vardır. Hastalığın ilacına rastlanırsa Allah Teala`nın izniyle hastalıktan şifa bulur." HadisNo : 3980 [next]
Tedavinin Mekruhluğu (4 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Tedavinin Mekruhluğu Ravi : Ukbe İbnu Amir Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Hastalarınızı yeyip içmeye zorlamayın. Zira Allah Teala Hazretleri onlara yedirir içirir." HadisNo : 3981 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Tedavinin Mekruhluğu Ravi : Aişe Hadis : Resulullah (sav)`a hastalığı sırasında ağzından ilaç içirdik. Bize içirmememizi işaret etti. Ancak biz (itirazını) hastalarda ilaca karşı görülen nefret (diye) değerlendirmiş (ve içirmiştik). Kendine gelince: "Bana ilaç vermeyin demedim mi?" diye bizi payladı. Biz, davranışımızın sebebini: "(Herhalde) hastaların ilaca gösterdikleri nefret olarak değerlendirdik" diye açıkladık. (Resulullah, buna rağmen öfke izhar edip, herkesi cezalandırmak üzere): "İlaçtan içmedik kimse kalmayacak!" emretti ve: "Abbas hariç hepinizi göreceğim, zira o (bana zorla ilaç içirirken) yanınızda değildi" buyurdu. HadisNo : 3982 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Tedavinin Mekruhluğu Ravi : Abdullah İbnu Amr İbni`l-As Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki "Benim tiryak içmem, temime (muska) takınmam, içimden gelen şiiri okumam aldırmazlık olur." HadisNo : 3983 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : Tedavinin Mekruhluğu Ravi : Muğire İbnu Şu`be Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim vücudunu dağlatır veya rukye yaptırırsa tevekkülü terketmiş olur." HadisNo : 3984 [next]
İcbar Edilenin Delinin Sarhoşun Talakı (4 Hadis)
Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : İcbar Edilenin Delinin Sarhoşun Talakı Ravi : Ebu Hüreyre Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Matuh ve mükreh ve mecnunun talakı hariç bütün talaklar caizdir." HadisNo : 4062 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : İcbar Edilenin Delinin Sarhoşun Talakı Ravi : Ali Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Matuh ve mükreh`inki hariç bütün talaklar muteberdir" ve ilave ettiler: "Bilmez misin, kalem üç (kişi)den kaldırılmıştır: İfakat buluncaya kadar "mecnun"dan, idrak edinceye kadar "çocuk"tan, uyanıncaya kadar "uyuyan"dan. HadisNo : 4063 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : İcbar Edilenin Delinin Sarhoşun Talakı Ravi : Osman Hadis : Ne sarhoşun ne de mecnunun talakı muteber değildir. HadisNo : 4064 Fasil : TIBB VE RUKYE BÖLÜMÜ Konu : İcbar Edilenin Delinin Sarhoşun Talakı Ravi : İbnu Abbas Hadis : Ne müstekreh ne de mecnunun talakı muteber değildir. HadisNo : 4065

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

[blogger]

SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget