Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

Bakire İle Evlenmeye Teşvik

Bakire İle Evlenmeye Teşvik || Nikah Kitabı || Sünen-i Nesai || Hadis Kütüphanesi

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 6- Bakire İle Evlenmeye Teşvik

3232- Câbir (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Evlendim daha sonra da Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanına geldim. (Ey Câbir Evlendin mi?) diye sordu. Ben de:

(Evet) dedim. (Bakire mi aldın yoksa dul mu?) diye sordu. (Dul aldım) dedim. (Keşke bakire biri ile evlenseydin, sen onunla o da seninle oynaşırdınız) buyurdu. (Buhârî, Nikah: 11; Müslim, Rada: 16)

3233- Câbir (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) benimle karşılaşınca:

(Benim yokluğumda bir kadınla evlendin mi? yoksa!) buyurdu. Ben de:

(Evet Ey Allah’ın Rasûlü!) dedim. (Bekar mı yoksa dul mu?) diye sordu. (Dul) dedim. (Keşke bakire olsaydı birbirinizle oynaşırdınız) buyurdu. (Buhârî, Nikah: 11; Müslim, Rada: 16)

٦ - باب نِكَاحِ الأَبْكَارِ

٣٢٣٢ - أَخْبَرَنَا قُتَيْبَةُ، قَالَ حَدَّثَنَا حَمَّادٌ، عَنْ عَمْرٍو، عَنْ جَابِرٍ، قَالَ تَزَوَّجْتُ فَأَتَيْتُ النَّبِيَّ صلّى اللّه عليه وسلّم فَقَالَ ‏(‏ أَتَزَوَّجْتَ يَا جَابِرُ ‏)‏ ‏.‏ قُلْتُ نَعَمْ ‏.‏ قَالَ ‏(‏ بِكْرًا أَمْ ثَيِّبًا ‏)‏ ‏.‏ فَقُلْتُ ثَيِّبًا ‏.‏ قَالَ ‏(‏ فَهَلاَّ بِكْرًا تُلاَعِبُهَا وَتُلاَعِبُكَ ‏)‏ ‏.‏

٣٢٣٣ - أَخْبَرَنَا الْحَسَنُ بْنُ قَزَعَةَ، قَالَ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، - وَهُوَ ابْنُ حَبِيبٍ - عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، عَنْ عَطَاءٍ، عَنْ جَابِرٍ، قَالَ لَقِيَنِي رَسُولُ اللَّهِ صلّى اللّه عليه وسلّم فَقَالَ ‏(‏ يَا جَابِرُ هَلْ أَصَبْتَ امْرَأَةً بَعْدِي ‏)‏ ‏.‏ قُلْتُ نَعَمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ ‏.‏ قَالَ ‏(‏ أَبِكْرًا أَمْ أَيِّمًا ‏)‏ ‏.‏ قُلْتُ أَيِّمًا ‏.‏ قَالَ ‏(‏ فَهَلاَّ بِكْرًا تُلاَعِبُكَ ‏)‏ ‏.‏


Etiketler:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

[blogger]

SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget