Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

SAÇIN ÇOKLUĞUNUN (YÂNİ FAZLA UZATILMASININ) MEKRUHLUĞU BÂBI

SAÇIN ÇOKLUĞUNUN (YÂNİ FAZLA UZATILMASININ) MEKRUHLUĞU BÂBI || ELBİSE KİTABI || SÜNEN-İ İBN MACE || HADİS KÜTÜPHANESİ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 37- SAÇIN ÇOKLUĞUNUN (YÂNİ FAZLA UZATILMASININ) MEKRUHLUĞU BÂBI

3767 - “. Vâil bin Hucr (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir :

Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) beni, uzun saçım olduğu halde gördü ve:

(Uğursuzluktur, uğursuzluktur) (veyâ devamlı serdir, devamlı serdir), buyurdu. Ben de hemen gidip saçımı aldım (kestim). Sonra Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) beni gördü ve:

(Ben (o sözümle) seni kasdetmedim. Bununla beraber bu (saç kesmek) daha güzeldir), buyurdu."

٣٧ - باب كَرَاهِيَةِ كَثْرَةِ الشَّعَرِ

٣٧٦٧ - حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا مُعَاوِيَةُ بْنُ هِشَامٍ، وَسُفْيَانُ بْنُ عُقْبَةَ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ عَاصِمِ بْنِ كُلَيْبٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ وَائِلِ بْنِ حُجْرٍ، قَالَ رَآنِيَ النَّبِيُّ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ وَلِي شَعَرٌ طَوِيلٌ فَقَالَ ‏( ذُبَابٌ ذُبَابٌ ‏)‏.‏ فَانْطَلَقْتُ فَأَخَذْتُهُ فَرَآنِيَ النَّبِيُّ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ فَقَالَ ‏( إِنِّي لَمْ أَعْنِكَ وَهَذَا أَحْسَنُ ‏)‏.‏


Etiketler:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

[blogger]

SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget