74- ABDEST ALMANIN ANCAK ABDESTSİZLİKTEN DOLAYI GEREKLİLİĞİ BÂBI
553 - “... Abbâd bin Temîm'in amcası (Abdullah bin Zeyd bin Âsim) (radıyallahü anhümâ)'den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir:
Namazda iken abdesti bozuldu diye şüphelenen kişinin durumu Nebi (sallallahü aleyhi ve sellem)’e arzedildi. (= Namazın bozulup bozulmadığı soruldu. ) Bunun üzerine Nebi (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdular ki :
(Böyle bir kimse koku duymadıkça veya ses işitmedikçe namazdan çıkmasın. )
554 - “... Ebû Saîd-i Hudrî (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir:
Nebi (sallallahü aleyhi ve sellem)'e, namaz esnasında abdestin bozulması şüphesinin hükmü soruldu. Resûlüllah, şöyle buyurdu:
(Namaz kılan kişi bir ses işitmedikçe veya bir koku duymadıkça namazdan çıkmasın.) "
555 - “... . Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre kendisi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu, demiştir: (Abdest, ancak ses veya kokudan Ötürü gerekir. )
556 - “... Muhammed bin Amr bin Atâ (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre kendisi:
Ben, Saib bin Yezîd'i elbisesini koklarken gördüm ve O'na : Şu elbise koklaman neden icab etti? diye sordum, demiştir. Sâib: Ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'i şöyle buyururken işittim, dedi:
(Abdest, ancak koku veya işitmekten ötürü gerekir. )
٧٤ - باب لاَ وُضُوءَ إِلاَّ مِنْ حَدَثٍ
٥٥٣ - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الصَّبَّاحِ، قَالَ أَنْبَأَنَا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَعِيدٍ، وَعَبَّادِ بْنِ تَمِيمٍ، عَنْ عَمِّهِ، قَالَ شُكِيَ إِلَى النَّبِيِّ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ الرَّجُلُ يَجِدُ الشَّىْءَ فِي الصَّلاَةِ فَقَالَ ( لاَ حَتَّى يَجِدَ رِيحًا أَوْ يَسْمَعَ صَوْتًا ).
٥٥٤ - حَدَّثَنَا أَبُو كُرَيْبٍ، حَدَّثَنَا الْمُحَارِبِيُّ، عَنْ مَعْمَرِ بْنِ رَاشِدٍ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، أَنْبَأَنَا سَعِيدُ بْنُ الْمُسَيَّبِ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، قَالَ سُئِلَ النَّبِيُّ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ عَنِ التَّشَبُّهِ فِي الصَّلاَةِ فَقَالَ ( لاَ يَنْصَرِفْ حَتَّى يَسْمَعَ صَوْتًا أَوْ يَجِدَ رِيحًا ).
٥٥٥ - حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، ح وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، وَعَبْدُ الرَّحْمَنِ، قَالُوا حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ سُهَيْلِ بْنِ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ ( لاَ وُضُوءَ إِلاَّ مِنْ صَوْتٍ أَوْ رِيحٍ ).
٥٥٦ - حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ عَيَّاشٍ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ عَطَاءٍ، قَالَ رَأَيْتُ السَّائِبَ بْنَ يَزِيدَ يَشَمُّ ثَوْبَهُ فَقُلْتُ مِمَّ ذَلِكَ قَالَ إِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ يَقُولُ ( لاَ وُضُوءَ إِلاَّ مِنْ رِيحٍ أَوْ سَمَاعٍ ).
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.