Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

HAYIZLI KADIN MESCİDDEN BİR ŞEY ALABİLİR, BÂBI

HAYIZLI KADIN MESCİDDEN BİR ŞEY ALABİLİR, BÂBI || TAHARET VE SÜNNET (HADİS)LERİNİN BEYANI KİTABI || SÜNEN-İ İBN MACE || HADİS KÜTÜPHANESİ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla

 120- HAYIZLI KADIN MESCİDDEN BİR ŞEY ALABİLİR, BÂBI

675 - “... Âişe (radıyallahü anhâ)’dan rivâyet edildiğine göre şöyle söylemiştir : Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bana şöyle buyurdu :

(Humreyi Mescidden bana ver. ) Ben: Hayız halindeyim, dedim. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) :

(Senin hayız (kan)'ın senin elinde değildir. ) "

676 - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan; şöyle demiştir:

Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (mescidde) itikafta iken ve ben (odamda) hayızlı iken mübarek başını bana doğru uzatırdı. Ben de başını yıkar ve tarardım. "

677 - “... Âişe (radıyallahü anhâ)'dan: şöyle demiştir :

Ben, hayızlıyken Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) mübarek başını kucağıma koyar, Kur'an okurdu. "

١٢٠ - باب الْحَائِضِ تَتَنَاوَلُ الشَّىْءَ مِنَ الْمَسْجِدِ

٦٧٥ - حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، حَدَّثَنَا أَبُو الأَحْوَصِ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنِ الْبَهِيِّ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ ‏( نَاوِلِينِي الْخُمْرَةَ مِنَ الْمَسْجِدِ ‏)‏.‏ فَقُلْتُ إِنِّي حَائِضٌ ‏.‏ فَقَالَ ‏( لَيْسَتْ حَيْضَتُكِ فِي يَدِكِ ‏)‏.‏

٦٧٦ - حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، وَعَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالاَ حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ كَانَ النَّبِيُّ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ يُدْنِي رَأْسَهُ إِلَىَّ وَأَنَا حَائِضٌ وَهُوَ مُجَاوِرٌ - تَعْنِي مُعْتَكِفًا - فَأَغْسِلُهُ وَأُرَجِّلُهُ ‏.‏

٦٧٧ - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَنْبَأَنَا سُفْيَانُ، عَنْ مَنْصُورِ ابْنِ صَفِيَّةَ، عَنْ أُمِّهِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ لَقَدْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ يَضَعُ رَأْسَهُ فِي حِجْرِي وَأَنَا حَائِضٌ وَيَقْرَأُ الْقُرْآنَ ‏.‏


Etiketler:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

[blogger]

SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget