125- HAYIZLI KADINLA BERABER YEMEK VE ONUN ARTIĞI HAKKINDA GELEN HADÎSLER BÂBI
686 - “... Âişe (radıyallahü anha)' şöyle söylemiştir :
Ben hayızlı iken kemik üzerindeki etin çoğunu dişlerimle alıp, yiyerdim. Sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), o etli kemiği alarak ağzımın dokunduğu yere mübarek ağzını koyup (ondan yerdi) Ben, kaptan içerdim. Sonra Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kabı alır, mübarek ağzını ağzımın dokunduğu yere koyup içerdi ve ben hayızlı idim. "
687) Enes (bin Mâlik) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir :
Yahudiler, hayızlı kadınla bir evde oturmazlardı. Onlarla birlikte yemezler, içmezlerdi. Enes dedi ki:
Yahudilerin bu durumu Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e anlatıldı. Bunun üzerine Allah-u Teâlâ :
(Sana kadınların hayız hallerini de soruyorlar. De ki : O, nefret edilen bir pisliktir. Bunun için hayız zamanında kadınlarınızdan ayrılın (cinsî münâsebette bulunmayın- .) âyetini indirdi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) de :
(Cimâ'dan başka her şey yapın) buyurdu."
١٢٥ - باب مَا جَاءَ فِي سُؤْرِ الْحَائِضِ
٦٨٦ - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنِ الْمِقْدَامِ بْنِ شُرَيْحِ بْنِ هَانِئٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ كُنْتُ أَتَعَرَّقُ الْعَظْمَ وَأَنَا حَائِضٌ، فَيَأْخُذُهُ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ فَيَضَعُ فَمَهُ حَيْثُ كَانَ فَمِي وَأَشْرَبُ مِنَ الإِنَاءِ فَيَأْخُذُهُ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ فَيَضَعُ فَمَهُ حَيْثُ كَانَ فَمِي وَأَنَا حَائِضٌ .
٦٨٧ - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى، حَدَّثَنَا أَبُو الْوَلِيدِ، حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ ثَابِتٍ، عَنْ أَنَسٍ، أَنَّ الْيَهُودَ، كَانُوا لاَ يَجْلِسُونَ مَعَ الْحَائِضِ فِي بَيْتٍ وَلاَ يَأْكُلُونَ وَلاَ يَشْرَبُونَ . قَالَ فَذُكِرَ ذَلِكَ لِلنَّبِيِّ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ فَأَنْزَلَ اللَّهُ {وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ} فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلّى اللّه عليه وسلّم ـ ( اصْنَعُوا كُلَّ شَىْءٍ إِلاَّ الْجِمَاعَ ).
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.