“İftarı acele açma ve sahuru geçiktirme”[7] ile ilgili hadisler
Bu hadis, şu yollardan gelmiştir:
1. Ebu Hureyre
2. Sehl b. Sa’d
3. Ebu Zerr
4. Adiy b. Hâtim
5. Enes
6. Abdullah ibn Ömer
7. Abdullah ibn Abbâs
8. Ya’lâ b. Mürre es-Sakafî
9. Ebu’d-Derdâ’
10. Hz. Aişe
11. Ümmü Hakîm bint. Hizâm ve daha bir çokları
(İbn Hacer) “Fethu’l-Bârî” de ve Zürkânî (ö.
“İbn Abdilberr dedi ki: İftarı acele açma ve sahuru geçiktirme ile ilgili hadisler, sıhhatli ve mütevatirdir.”
* * *
[7] Alimleri sahur yemeğinin müstehab olduğu hususunda ittifak etmişlerdir. Bu konuda gelen hadisler, oruç tutanları, sahura teşvik etmektedir. Çünkü sahur yemeği, Hıristiyanların orucu ile Müslümanların orucunu birbirinden ayıran bir özelliğe sahiptir. Çünkü Hıristiyanlar, sahura kalkmazlar. Ayrıca bu konuda gelen hadisler, sahur yemeğini, tan yerine yakın bir zamana kadar geciktirilebileceğine teşvik vardır.
İftar için acele etmek de, müstehabtır. Çünkü bir hadis de; “İnsanlar iftarı acele yapmaya devam ettikçe hayrda daimdirler” buyurulmaktadır. Bu hadisin anlamı; insanlar bu sünneti korumaya devam ettikleri sürece daima hayr işlemiş sayılırlar. İftarı geciktirirlerse, bu, onların fesada düşeceklerine bir alamettir” demektir. Çünkü iftarda acele davranmak, gün boyunca oruç tutan kimse için en uygun olanıdır. Oruç tutma ibadetine karşı daha dayanıklı olur.
Konu ile ilgili hadisler için b.k.z: Buhârî, Savm
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.