﴾
“Ateşte pişen şeyleri yemeden ötürü abdest alınız”[252]
Suyûtî (ö.
1. Zeyd b. Sâbit[253]
2. Ebu Hureyre[254]
3. Hz. Aişe[255]
4. Ebu Eyyûb el-Ensârî[256]
5. Ebu Talha[257]
6. Enes[258]
7. Sehl b. el-Hanzaliyye[259]
8. Ebu Musa el-Eş’arî[260]
9. Ümmü Seleme[261]
10. Abdullah ibn Ömer[262]
11. Abdullah ibn Zeyd[263]
12. Ebu Sa’d el-Hayr[264]
13. Muâz[265]
14. Ümmü Habîbe[266]
Toplam,
* * *
[252] Ateşte pişen bir şeyi yemeden ötürü abdestli bir kimsenin tekrar abdest alıp almaması meselesi ihtilaf konusu olmuştur.
Bir grup sahabe ile bazı alimler, bu hadisle amel ederek ateşte pişen bir şeyin yenilmesinden ötürü tekrar abdest alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Bunlar, yukarıda ismi geçen kimseler ile Ömer b. Abdulazizi, Hasan Basri ve Ebu Kılabe.
Ateşte pişmiş yiyecek sebebiyle abdest almanın sebebi; benzerini meleklerin asla yapmayacağı dünya nimetlerinden en üst düzeyde yararlanma olduğu, böyle bir yiyeceği yemek suretiyle meleklere benzemekten uzaklaşmaya sebep olacağı ve ateşte pişmiş yiyeceğin, kişiye, cehennem ateşini hatırlatacağı, bu ise, insanın kalbinin meşğul olacağı” şeklinde açıklanmaya çalışılmıştır. Yalnız bu iddialar ve gerekçeler, gerçekçi değil.
[253] Müslim, Hayz
[254] Müslim, Hayz
[255] Müslim, Hayz
[256] Nesâî, Taharet
[257] Nesâî, Taharet
[258] İbn Mâce, Taharet
[259] Müsned,
[260] Müsned,
[261] Müsned,
[262] Taberânî, el-Kebir, el-Evsat; Bezzâr
[263] Taberânî, el-Kebir, el-Evsat
[264] Taberânî, el-Kebir, el-Evsat
[265] Bezzâr
[266] Nesâî, Taharet
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.