“(Kesilen hayvanın karnındaki) ceninin[3] kesimi, annesinin kesimi ile gerçekleşir”[4]
Bu hadis, şu yoldan gelmiştir:
1. Ebu Saîd el-Hudrî[5]
Bu konuda şu yollardan da hadis gelmiştir:
2. Câbir
3. Ebu Ümâme
4. Ebu’d-Derda’
5. Ebu Hureyre
Bunu, Tirmizî söylemiştir. Yine bu konuda şu yollardan da hadis gelmiştir:
6. Hz. Ali
7. Abdullah ibn Mes’ud
8. Berâ b. Âzib
9. Ebu Eyyûb
10. Abdullah ibn Ömer
11. Abdullah ibn Abbâs
12. Ka’b b. Mâlik
Beyhakî (ö.
Bu konuda daha geniş bilgi için İbn Hacer (ö.
* * *
[3] Cenin: Anne rahminde bulunan yavruya denir. Ceninler, ana rahminde canlanmış olup olmamaları itibariyle iki çeşittir:
Ceninler, yaratılışlarının çeşitli safhalarına göre de dört çeşittir.
[4] Hadis; kesilen bir hayvanın karnından ölü olarak çıkan yavrunun etinin helal olduğunu göstermektedir. Çünkü anne karnından çıkan yavru, annesinin bir parçasıdır. Annesinin kesilemsi, onun da kesilmesi yerine geçer.
Ebu Hanife, bu hadisi, (kesilen annesinin karnından canlı çıkan) ceninin boğazlanması, annesinin boğazlanması (gibi yapılır)” şeklinde anlayarak, kesilen hayvanın karnından ölü olarak çıkan yavrunun kan hükmünde olup helal olmayacağını söylemiştir.
Kesilen hayvanın karnından canlı çıkan cenine gelince, bunun etinin helal olması için ölmeden önce mutlaka boğazlanması gerekir. Aksi takdirde helal olmaz. Bu konuda hiçbir görüş ayrılığı yoktur.
Konu ile ilgili hadisler için b.k.z: Ebu Dâvud, Edahi
[5] Tirmizî, Sayd
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.