﴾
“Hz. Peygamber (s.a.v)’e; deniz (suyunun temiz olup olmadığı) soruldu. O da şöyle buyurdu:
“Denizin suyu, (hem temiz ve hem de) temizleyici ve içinde öleni yemek, helaldir”[27]
Suyûtî (ö.
1. Ebu Hureyre[28]
2. Hz. Ali[29]
3. Câbir b. Abdullah[30]
4. Abdullah ibn Abbâs[31]
5. Abdullah ibn Amr[32]
6. Hz. Ebu Bekr es-Sıddîk[33]
7. Enes[34]
8. Abdullah ibn Ömer[35]
9. Abdullah el-Müdlecî[36]
10. el-Firâsî[37]
11. Süleyman b. Musa[38] (mürsel olarak)
12. Yahya b. Ebi Kesîr[39]
Toplam,
(Derim ki:) Zürkânî (ö.
Bu hadisi; Mâlikî mezhebinin büyük imamları, İmam Şâfiî, İmam Ahmed, dört sünen sahibi, Dârekutnî, Beyhakî, Hâkim ve daha bir çokları, bir çok yoldan rivayet etmiştir.
İbn Huzeyme, İbn Hibbân, İbn Mende ve daha bir çokları da, bu hadisin, sahih olduğunu söylemişlerdir.
Tirmizî de dedi ki: ‘Bu hadis, hasen-sahihtir.’
Buhârî’ye, bu hadisin sahih olup olmadığı meselesi soruldu. O da: -‘Bu, sahih bir hadistir’ diye cevap verdi.” (Zürkânî’nin sözü burada bitmektedir.)
* * *
[27] Bu soru, Hz. Peygamber (s.a.v)’e; denizde balıkçılıkla uğraşan kimseler tarafından sorulmuştu. Hz. Peygamber (s.a.v), bu soru karşısında deniz suyu için “tahûr” kelimesini kullanmıştı. “Tahûr” kelimesi, hem temiz ve hem de temizleyici anlamına gelen mastar isimdir.
“Meyte” (=ölü) ise, şer’an yenmesi helal olmayacak bir tarzda olmaksızın ölen hayvandır. Bakara:
[28] Ebu Dâvud, Taharet
[29] Hâkim, Müstedrek,
[30] İbn Mâce, Taharet
[31] Hâkim, Müstedrek,
[32] Hâkim, Müstedrek,
[33] Dârekutnî, Sünen,
[34] Dârekutnî, Sünen,
[35] Dârekutnî, Sünen,
[36] Taberânî, el-Kebir
[37] İbn Mâce, Taharet
[38] Abdurrezzak, Musannef,
[39] Abdurrezzak, Musannef,
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.