﴾
“Kişi, sevdiği kimseyle beraberdir”[32]
Suyûtî (ö.
1. Ebu Musa el-Eş’arî
2. Safvân b. Assâl
3. Câbir b. Abdullah
4. Abdullah ibn Mes’ud
5. Ebu Hureyre
6. Hz. Ali
7. Ebu Katâde
8. Ebu Süreyha
9. Abdullah b. Yezîd el-Hutamî
10. Safvân b. Kudâme
11. Urve b. Mudarris et-Tâî
12. Muâz b. Cebel
13. Ebu Ümâme el-Bâhilî
Toplam,
(Derim ki:) Bu hadis, şu yollardan da gelmiştir:
14. Ebu Zerr
15. Enes
(Zürkânî) “Şerhul-Mevâhib”de der ki: “Bu hadis, mütevatirdir. (İbn Hacer) “el-Feth”de dedi ki: ‘Hafız Ebu Nuaym “Kitâbu’l-Muhibbîn me’al-Mahbûbîn”de bu hadisin bütün geliş yollarını bir araya toplamıştır. Bu hadisi rivayet eden sahabilerin sayısı,
(Münâvî’de) “Teysîr”de der ki: “Bu hadis, meşhur ve mütevatirdir.”
(Zebîdi’de) “Şerhu’l-İhyâ”da konu ile ilgili olarak der ki: “Hz. Peygamber (s.a.v)’den gelen bu hadis, geliş yollarının çok olmasından ötürü gerçekten meşhur yada mütevatirdir.”
Yine de doğruyu en iyi bilen Allah’tır.
* * *
[32] Hadis, müslümanların, cennette sevdikleriyle beraber olacaklarını bildirmektedir.
Müslüman bir kimse, bir kulu, Allah için ihlasla severse muhakkak Allah onları cennette biraraya getirecektir. Velev ki ameli, sevdiği zatın amelinden az olsun. Bunun sebebi o kimsenin, salih kimseleri, taat ve ibadetlerinden dolayı sevmesidir. Bu konuda niyet, temel olup amel de niyete bağlıdır. Bu nedenle Allah, fazlu kereminden salih kimselere verdiği sevaptan ona da verir. Aslında ikisi de cennette farklı tabakada olmalarına rağmen ikisinin de tavanı, Arş-ı A’zam’dır. Tıpkı koni biçimindeki bir dağın etrafında, birbiri içinde yada birbirinden yüksek biçimindeki dairelerin, birbirinin üstünde olması gibi. Bu sebeple ikis de ayrı ayrı olmalarına rağmen birlikte olabilir ve birbirine bakabilir.
Konu ile ilgili hadisler için b.k.z: Buhârî, Edeb
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.