“Arş, Sa’d b. Muâz’ın ölümünden ötürü titredi”[17]
Suyûtî (ö.
1. Câbir
2. Enes
3. Useyd b. Hudayr
4. Abdullah ibn Ömer
5. Muaykîb
6. Ebu Saîd el-Hudrî
Toplam,
(Derim ki:) Bu adis, şu yollardan da gelmiştir:
7. Hz. Aişe
8. Huzeyfe
9. Asım b. Ömer b. Katâde, ninesi Rümeysa’dan
İbn Abdilberr (ö.
(Zürkânî) “Şerhu’l-Mevâhib”de der ki: “Bu hadis,
İbn Abdilberr der ki: “Bu hadis, mütevatir olarak bir çok yollardan gelen lafzı sabittir.”
Aliyyu’l-Kârî (ö.
Hâkim (ö.
Münâvî (ö.
* * *
[17] Sa’d b. Muaz, Ensardan olup Evs kabilesinin lideri idi. Bedir, Uhud ve Hendek savaşına katılmıştı. Hendek savaşında yaralanmıştı. Yaralı olduğu halde Beni Kureyza Yahudileri hakkında hüküm vermesi için hakem olarak tayin edilmişti.
Sa’d b. Muaz, Medine’ye gönderilen Mus’ab b. Umeyr eliyle Müslüman olduktan sonra İslama fevkalade hizmeti geçen şahıslardan biriydi. Medine’de İslamın kökleşip gelişmesine büyük bir katkı sağlamıitı. Onun unutulmaz katkılarından biri de, Bedir savaşı öncesinde Mekkeli müşriklerin kervanını takip etmek için yola koyulduğunda Mekke ordusuyla karşı karşıya gelme söz konusu olduğunda Sa’d, her halükarda Resulullah (s.a.v)’in yanında yer alacaklarını belirtti. Çünkü Akabe bey’atına göre, Medineli Müslümanlar, Resulullah (s.a.v)’i sadece Medine’de koruyacaklarına dair söz vermişlerdi.
Arş, Allah’ın yarattığı bir şeydir ve Allah’ın emrine tabidir. Allah, arşın titremesini dilediği zaman, arş titrer. Aynı zamanda arşa, Sa’d’a karşı bir sevgi hissi verilmişti. Tıpkı Uhud dağına, Resulullah (s.a.v)’in sevgisi hissi verilmesinde olduğu gibi.
İşte Sa’d b. Muaz’ın ölümü üzerine, Allah’ın emriyle arş titredi. Böylece arş, Sa’d’a, sevgi ve saygısını belirtmekteydi. Burada arş, Sa’d için titremesi; Sa’d’ın ruhunun kendisine doğru gelmesine olan sevincindendi.
Bazı alimler de, arşın titremesini; arşı taşıyan meleklerin titremesi şeklinde anlamışlardır.
Konu ile ilgili hadisler için b.k.z: Buhârî, Menakibu’l-Ensar
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.