Resulullah'ın hadislerini mi arıyorsunuz ?
Türkiye'nin En Geniş Kapsamlı Hadis Sitesi
HZ.MUHAMMED (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)
"أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰى مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ مُحَمَّدٍ"

Mütevâtir Hadisler-38

“Su (=boy abdesti), su (=meninin gelmesin)den dolayı gerekir” || Mütevatir Hadisler || Hadis Kütüphanesi

38﴿ اَلْمَاءُ مِنَ الْمَاءِ 

“Su (=boy abdesti), su (=meninin gelmesin)den dolayı gerekir”

Bir rivayette ise, bu hadisin başında  إِنَّمَا  “Ancak” fazlalığı vardır.[294]

Suyûtî (ö. 911/1505“el-Ezhâr”da bu hadisi şu yollardan getirmiştir:

1.     Ebu Saîd el-Hudrî[295]

2.     Übey b. Ka’b[296]

3.     Râfi’ b. Hadîc[297]

4.     Rifâa b. Râfi’[298]

5.     İtbân el-Ensârî[299]

6.     Ebu Eyyûb[300]

7.     Abdurrahman b. Avf[301]

8.     Câbir[302]

9.     Abdullah ibn Abbâs[303]

10.     Ebu Hureyre[304]

11.     Enes[305]

Toplam, 11 kişi.

(Derim ki) Bu hadis,  ﴿ إِذَا جَلَسَ بَيْنَ شُعَبِهَا الْأََرْبَعِ ثُمَّ جَهَدَهَا فَقَدْ وَجَبَ الْغُسْلُ ﴾  “Erkek, kadının dört organı[306] arasına çöküp sonra da onunla cinsel ilişki de bulunursa, (her ikisine de) boy abdesti almak vacip olur”[307] hadisiyle nesh olunmuştur.

(Az önce geçen) bu hadisin, Ebu Hureyre yolundan geldiği hususunda (Buhârî ile Müslim tarafından) görüş birliğine varılmıştır.

Müslim ise, bir rivayette, bu (Ebu Hureyre) hadisine, ﴿ وَإِنْ لَمْ يُنْزِلْ ﴾ “Meni gelmese bile” ifadesini ilave etmiştir.[308]

Ebu Dâvud ile Tirmizî ise, (konumuz ile ilgili) hadisi, Übey b. Ka’b yo­lundan[309] şöyle rivayet etmiştir:

﴿ كَعْبٍ أَنَّ الْفُتْيَا الَّتِي كَانُوا يَفْتُونَ أَنَّ الْمَاءَ مِنَ الْمَاءِ كَانَتْ رُخْصَةً رَخَّصَهَا رَسُولُ اللَّهِ فِي بَدْءِ الْإِسْلَامِ ثُمَّ أَمَرَ بِالِاغْتِسَالِ بَعْدُ ﴾

“(Muhacir ve Ensar’dan bir takım) gençler, suyun (=boy abdestinin), sudan (=meniden) dolayı gerekip gerekmediği hususunu (aralarında) tar­tıştılar. Bu kural, Resulullah (s.a.v)’in, İslam’ın başlangıcında verdiği bir ruhsat idi. Daha sonra Resulullah (s.a.v), (erkeğin sünnet yerinin, kadının sünnet yerine girmesinden dolayı) yıkanmayı emretmiştir.”

* * *

[294] Burada kinayeli olarak boyabdesti, “su” şeklinde belirtilmiştir. Boy abdestinin gereği olarak ta, “meni”nin gelmesi gösterilmiştir. Bu hüküm, İslam’ın başlangıcında geçerliydi. Daha sonra bu hüküm kaldırılmış. Dört mezhebin icma ettiği görüşe göre de; guslün gerekmesi için, meni gel­mese bile, erkeklik organının uç kısmının kadının organına girmesi gerekmektedir. 

[295] Müslim, Hayz 80 (343); Müsned, 3/73647; Ebu Ya’lâ, Müsned, (1236); İbn Huzeyme, Sahih, (233)

[296] Ebu Dâvud, Taharet 84 (214215); Tirmizî, Taharet 81 (110); Müsned, 5/115116

[297] Müsned, 4/143; Taberânî, el-Evsat

[298] Müsned, 5/115; Taberânî, el-Kebir; Bezzâr

[299] Müslim, Hayz 80 (343); Müsned, 4/342

[300] Buhârî, Vüdu’ 34; Müslim, Hayz 81-83 (343-345); Ebu Dâvud, Taharet 84 (217); Nesâî, Taha­ret 132

[301] Bezzâr

[302] Bezzâr

[303] Tirmizî, Taharet 81 (112); Bezzâr; Ebu Ya’lâ

[304] Taberânî, el-Evsat;  Bezzâr

[305] İbn Şâhîn, Nesh ve’l-Mensuh

[306] Dört organla neyin kastedildiği hususunda ihtilaf edilmiştir. Bu konuda çeşitli yorumlar yapılmış­tır. Fakat burada asıl kastedilen husus; cinsel ilişki olup Resulullah (s.a.v) ise bu hususu kinaye ederek açıkça söylemekten kaçınmıştır.

[307] Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87 (348); Ebu Dâvud, Tahâret 84 (216); Nesaî, Tahâret 129; İbn Mâce, Tahâret 111 (610); Muvatta’, Tahâret 71  

[308] Müslim, Hayz 87 (348)

[309] Ebu Dâvud, Tahâret 84 (214215); Tirmizî, Tahâret 81 (110); Müsned: 5/116


01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80 - 81 - 82 - 83 - 84 - 85 - 86 - 87 - 88 - 89 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 - 95 - 96 - 97 - 98 - 99 - 100 - 101 - 102 - 103 - 104 - 105 - 106 - 107 - 108 - 109 - 110 - 111 - 112 - 113 - 114 - 115 - 116 - 117 - 118 - 119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148 - 149 - 150 - 151 - 152 - 153 - 154 - 155 - 156 - 157 - 158 - 159 - 160 - 161 - 162 - 163 - 164 - 165 - 166 - 167 - 168 - 169 - 170 - 171 - 172 - 173 - 174 - 175 - 176 - 177 - 178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203 - 204 - 205 - 206 - 207 - 208 - 209 - 210 - 211 - 212 - 213 - 214 - 215 - 216 - 217 - 218 - 219 - 220 - 221 - 222 - 223 - 224 - 225 - 226 - 227 - 228 - 229 - 230 - 231 - 232 - 233 - 234 - 235 - 236 - 237 - 238 - 239 - 240 - 241 - 242 - 243 - 244 - 245 - 246 - 247 - 248 - 249 - 250 - 251 - 252 - 253 - 254 - 255 - 256 - 257 - 258 - 259 - 260 - 261 - 262 - 263 - 264 - 265 - 266 - 267 - 268 - 269 - 270 - 271 - 272 - 273 - 274 - 275 - 276 - 277 - 278 - 279 - 280 - 281 - 282 - 283 - 284 - 285 - 286 - 287 - 288 - 289 - 290 - 291 - 292 - 293 - 294 - 295 - 296 - 297 - 298 - 299 - 300 - 301 - 302 - 303 - 304 - 305 - 306 - 307 - 308 - 309 - 310 - 311
H A D İ S
K Ü T Ü P H A N E S İ

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

[blogger]

SELMAN SEVEN

{facebook#https://facebook.com/} {twitter#https://twitter.com/}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget