“Benim bu Mescidi (Nebevi)mde kılınan bir namaz, Mescidi Haram hariç diğer mescitlerde kılınan bir namazdan (derece bakımdan) daha üstündür”
Bu hadis, şu yollardan gelmiştir:
1. Ebu Hureyre[87] (Buhârî – Müslim)
2. Abdullah ibn Ömer[88] (Müslim)
3. Meymûne[89] (Müslim)
4. Cübeyr b. Mut’im[90] (İmam Ahmed)
5. Sa’d b. Vakkâs[91] (İmam Ahmed)
6. Erkam b. Ebi’l-Erkam[92] (İmam Ahmed)
7. Câbir b. Abdullah[93] (İmam Ahmed)
8. Abdullah ibnü’z-Zübeyr[94] (İmam Ahmed)
Tirmizî (ö.
9. Hz. Ali[95]
10. Ebu Saîd el-Hudrî[96]
Yine bu hadis, bir çoğunun kitabında şu yollardan da gelmiştir:
11. Abdurrahman b. Avf
12. Hz Aişe[97]
13. Abdullah b. Osmân
(İbn Abdilberr) “İstizkâr”da derki: “Bir topluluk, bu hadisi, Ebu Hureyre’den rivayet etmiştir. Yine bu hadis, bir çok yollardan Hz. Peygamber (s.a.v)’den rivayet edilmiştir. Bunların çoğunu, “Temhîd” adlı kitabımda belirttim. Hadisçiler, bu hadisin, sıhhati üzerinde birleşmişlerdir.”
(Münâvî’de) “Feyzu’l-Kadîr”de derki: “İbn Abdilberr dedi ki: ‘Bu hadis, Ebu Hureyre’den sağlam, sahih ve mütevatir yollardan rivayet edilmiştir.’
Zeynü’l-Irâkî’de dedi ki: ‘Bu hadis, kurala uygun bir mütevatirle değil de, aksine meşhur bir yolla gelmiştir.’ (Münâvî’nin sözü burada bitmektedir.)
(Derim ki:) Bu hadisin, Ebu Hureyre’ye özgü yoldan olumsuz olması, gizli olmadığı gibi, hadisin bir aslının olmadığı anlamına gelmez. Çünkü hadisin, Ebu hureyre dışında Sahabenin bir çoğundan geldiğini bilmekteyim.
* * *
[87] Buhârî, Fadlu’s-Salât
[88] Müslim, Hacc
[89] Müslim, Hacc
[90] Müsned,
[91] Tahâvî, Şerhu Meâni’l-Âsâr,
[92] Taberânî, el-Kebir, el-Evsat
[93] Taberânî, el-Evsat; Tahâvî, Şerhu Meâni’l-Âsâr,
[94] Müsned,
[95] Bezzâr
[96] Ebu Ya’lâ; Bezzâr; Tahâvî, Şerhu Meâni’l-Âsâr,
[97] Taberânî, el-Evsat; Ebu Ya’lâ (
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.